آشنایی با خواص نعناع در لاغری و خواص عرق نعناع برای لاغری

آشنایی با خواص نعناع در لاغری و خواص عرق نعناع برای لاغری در سایت جسارت

خواص نعناع در لاغری ،خواص پونه در لاغری ، خواص عرق نعناع در لاغری ، خواص نعناع برای لاغری ، خواص نعناع و لاغری،خواص پونه برای لاغری،خواص عرق نعناع برای لاغری،خواص عرق نعنا در لاغری،خاصیت عرق نعنا در لاغری،خواص عرق نعنا برای لاغری،خواص چای نعناع برای لاغری

آشنایی با خواص نعناع در لاغری و خواص عرق نعناع برای لاغری

خواص نعناع در لاغری ، خواص عرق نعناع در لاغری ، خواص نعناع برای لاغری ، خواص نعناع و لاغری

نعنا گیاهی است از رده دولپه ای های پیوسته گلبرگ که سردسته تیره نعناعیان و از سبزی های خوراکی است. این گیاه تمام اسانس ها و خواص پونه را دارد؛ ولی برگ هایش کرک کم تری دارند و بریدگی های کنار برگ های آن بیش تر از پونه و اسانس آن نیز ملایم تر است. نعنا گیاهی است با ریشه هوایی و ساقه های مستقیم و چهارگوش ، و برگ های آن به طول 3 تا 5 سانتی متر ، متقابل ، نیزه ای یا دوکی است ، حاشیه ی آن دارای بریدگی های عمیقی است ، بریدگی های کناره آن نوک تیز است. کرک برگ های نعنا کم است. نعنا سبز معمولادر سرتاسر جهان کشت می شود. این گیاه در نواحی شمال ایران و اطراف تهران به حالت وحشی و پرورشی می روید.

خواص نعناع در لاغری

در این مطلب از سایت جسارت به آشنایی با خواص نعناع در لاغری و خواص عرق نعناع برای لاغری می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.تحقیقات جدید نشان داده که نعناع می تواند به چربی سوزی و کاهش وزن افراد چاق کمک کند.محققان ایتالیایی دانشگاه ˈپادواˈ موفق به کشف مکانیزم جدیدی برای لاغر شدن با استفاده از منتول (جوهر نعناع ) کشف کردند.

آشنایی با خواص نعناع در لاغری و خواص عرق نعناع برای لاغری

خواص نعناع در لاغری ، خواص عرق نعناع در لاغری ، خواص نعناع برای لاغری ، خواص نعناع و لاغری

بسیاری از مراجع و کتاب های مربوط به طب گیاهی، تاریخچه تقطیر و تولید عرق های گیاهی را ایران و مردم این کشور می دانند. بر اساس اطلاعات موجود در این کتاب های مرجع، تولید عرق گیاهی به ابن سینا و دوره های پس از او نسبت داده شده است.به نظر می رسد که شروع تقطیر و استخراج رایحه گیاهان با تولید گلاب از گل محمدی آغاز شده و کم کم به مرحله کنونی تولید صدها نوع عرق گیاهی رسیده است.یکی از معروف ترین و رایج ترین عرق های گیاهی موجود در بازار ایران، عرق نعنا است که سۆال های بسیاری در مورد آن مطرح است.

خواص نعناع برای لاغری

محققان ایتالیایی دانشگاه پادوا به ریاست ˈمارکو روساتوˈ موفق به کشف مکانیزم لاغری از طریق استفاده از منتول شدند .این ماده گیاهی توان فریب دادن بدن افراد چاق را برای سوزاندن چربی ها از داخل با تولید حرارت و در نهایت لاغر شدن دارد.منتول باعث ایجاد یک مکانیزم مولکولی می شود و بافت چرب سفید را به بافت چرب قهوه ای تبدیل می کند و از این طریق توان سوزاندن چربی های ذخیره شده را از داخل دارد.همه با خصوصیات منتول یا جوهر نعناع خشک آشنا هستند که وقتی با پوست و یا مخاط تماس پیدا می کند باعث ایجاد حس خنکی می شود. این ماده گیاهی می تواند با تحریک سلول های بافت چرب سفید آن را از داخل بسوزاند.استفاده از این ماده عوارض جانبی برای انسان ندارد و می تواند راه حل حدیدی علیه چاقی باشد.

آشنایی با خواص نعناع در لاغری و خواص عرق نعناع برای لاغری

خواص نعناع در لاغری ، خواص عرق نعناع در لاغری ، خواص نعناع برای لاغری ، خواص نعناع و لاغری

از هر گیاهی مانند برگ نعنا، بیدمشک، ریحان، گل محمدی یا زیره که دارای رایحه و اسانس باشد، می توان عرقیات گیاهی تولید کرد.برای تولید عرق گیاهی، ابتدا آب و ماده معطر را که همان گیاه باشد، می جوشانند. پس از تبخیر آب، عملیات سرد کردن بخار و تقطیر به صورت سنتی یا صنعتی انجام می شود و مایعی که با تقطیر به دست آمده، معطری است که ما ایرانی ها به آن ها عرق گیاهی می گوییم.طی فرآیند تبخیر و تقطیر، اسانس و رایحه گیاه داخل مولکول های آب نفوذ می کند و در اصطلاح علمی، آب مقطر تولید می شود. این آب های معطر مقطر، علاوه بر طعم و رایحه خوبشان، خواصی هم برای بدن دارند. ما ایرانی ها معمولاً فقط به مایعی که از گلبرگ های گل محمدی تهیه می شود، «گلاب» می گوییم و سایر آب های معطر مقطر را «عرق گیاهی» یا «طبی» می نامیم.

خواص نعناع و لاغری

به عقیده محققان بافت چرب سفید دارای سنسورهایی است که توان حس کردن سرما را به طور مستقیم و بدون نیاز به میانجیگری سیستم عصبی دارد بنابراین می تواند توسط منتول و یا سلول های مشابه فعال شود و سوخت و ساز بدن و بافت چرب را افزایش دهند و چربی را از داخل با ایجاد حرارت بسوزانند.چاقی یک بیماری است که می تواند به نوبه خود باعث بیماری های مهمی مانند دیابت و یا بیماری های قلبی و عروقی شود. در ایتالیا بیش از 33 درصد مردم اضافه وزن دارند

خواص نعناع در لاغری