اطلاعاتی در مورد مهمترین خواص آلو بخارا در بارداری و شیردهی

اطلاعاتی در مورد مهمترین خواص آلو بخارا در بارداری و شیردهی در سایت جسارت

در این مطلب از سایت جسارت به آشنایی با مضرات و خواص آلو بخارا در بارداری و شیردهی را برای شما تهیه کرده ایم امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.احتمالا شنیده اید که میوه های خشک در طول دوران بارداری چقدر مفید می باشند. آیا هوس آلو بخارا کرده اید و نمیدانید که چه تاثیری بر جنین و خودتان دارد.از مزایای خوردن آلو بخارا در بارداری این است که از یبوست جلوگیری می کند و سطح خون شما را بالا می برد و از کم خونی جلوگیری می کند

آلو بخارا در بارداری , آلو بخارا و بارداری , خواص آلو بخارا در بارداری , مضرات آلو بخارا در بارداری

آلو بخارا در بارداری

آلو بخارا (گوجه به دست می‌آید. برای تهیهٔ آن نخست آلو قطره‌طلا در آب کمی جوشانده می‌شود، سپس پس از خنک شدن پوست آن کنده شده و در آفتاب خشک می‌شود و به آن آلو بخارا می گویند

آلو بخارا

تحقیقاتی شده است که  نشان می‌دهد ‌آلو بخارا که آلوی خشک شده محسوب می‌شود آنتی‌اکسیدان فراوان دارد به طوری که محققان مقدار آن را با آنتی‌اکسیدان‌های موجود در  میوه بلوبری برابر می‌دانند.این ماده مغذی سرشار از فیبر و کربوهیدرات‌هایی موسوم به ‌سوربیتول‌ است که از ابتلا به یبوست جلوگیری می کند .آلو بخارا که به نام های آلو زرد –پردفوس –یرقون –اجاص –جاصا والو برقانی نیز شناخته می شود ،دارای طبعی سرد و تر است . امام رضا ع نیز در مورد آن می فرماید :آلوی تازه حرارت را خاموش و صفرا را تسکین می دهد و آلوی خشک خون را ساکن می کند و درد مهلک را آسان و از بین می برد.در ماه نهم بارداری آلو بخارا برای مشلات کبدی و گوارشی بسیار خوب است و ما توصیه می کنیم افراد میل کنند. خوردن اسفرزه هم مفید است و بهتر است آن را با روغن بادام شیرین خیس کنید و زمانی که لعاب داد اشتفاده کنید تا دچار یبوست نشوید♦

آلو بخارا , خواص آلو بخارا , آلو بخارا در بارداری , آلو بخارا و دیابت , آلو بخارا و یبوست

آلوبخارا چیست؟

آلوبخارا یکی از سالم ترین غذاهایی است که میتوانید در دوران باردری میل کنید. خوشبختانه آلوبخارا دارای هیچ گونه عارضه جانبی نمی باشد.آلو اثرات زیانبار رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کند و از فرد در برابر ابتلا به بیماری‌هایی از قبیل آسم، آرتروز، سکته‌ی قلبی و سرطان محافظت می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این میوه از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد، که فرآیند پیری را سرعت می‌بخشد، محافظت می‌کند. زاکسانتیین، یک کارتنوئید خوراکی مهم، به طور گزینشی نور را به شبکیه‌ی چشم جذب می‌کند، یعنی جایی که آنتی‌اکسیدان تولید می‌شود و فیلترهای محافظت در برابر اشعه‌ی فرابنفش نور فعال می‌شود. این آنتی‌اکسیدان‌ها به‌ویژه برای خنثی کردن رادیکال اکسیژن مخرب، که رادیکال آنیون سوپراکسید نامیده می‌شود، موثر است و گفته می‌شود از آسیب ناشی از اکسیژن به چربی‌ها جلوگیری می‌کند، از جمله چربی‌هایی که بخش قابل توجهی از سلول‌های مغز یا نورون‌ها را تشکیل می‌دهد. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این میوه به واسطه‌ی خنثی کردن رادیکال‌هایی که به سلول‌ها آسیب می‌زند، حافظه را بهبود می‌بخشد.

آلو بخارا در بارداری , آلو بخارا و بارداری , خواص آلو بخارا در بارداری , مضرات آلو بخارا در بارداری

آلو بخارا و بارداری

خوردن آن به هر صورت، چه به صورت تازه، خشک و ریختن آن در آش و غذا مفید بدن و نرم کننده شکم و رافع خارش تن گرم مزاج‌ها است

خوردن آلو بخارا در بارداری چه فوایدی دارد

1 . از یبوست پیشگیری می کند و به جرکت روده کمک می کند.وقتی باردار هستید، احتمالا به دلیل تغییرات هورمونی دچار یبوست شوید. در طول بارداری بدن شما استروژن تولید می کند تا این اطمینان حاصل شود که بدن به طور مناسبی رشد می کند. همین امر موجب یبوست می شود. پروژسترون هورمون دیگری می باشد که بدن در طول بارداری رهاسازی می کند. پروژسترون باعث شل شدن عضلات می شود.

آلو بخارا در بارداری , آلو بخارا و بارداری , خواص آلو بخارا در بارداری , مضرات آلو بخارا در بارداری

آشامیدن آب جوشانده برگ آن تا سه استکان کشنده کرم معده و ضماد برگ او که پخته بکوبند و برشکم ببندند، ریزاننده کرم‌هاى روده و امعا و مجرب است، خاصه گرم مزاج‌ها است.

مضرات آلو بخارا در بارداری

2. پیشگیری از کم خونی و افزایش سطوح آهن بدن.آهن یکی از مواد مغذی اصلی می باشد که برای رشد مناسب جنین ضروری می باشد. وقتی باردار هستید، نیاز بدن شما به آهن افزایش می یابد. باید برای مبارزه با کم خونی میوه هایی مانند آلوبخارا را وارد رژیم غذایی خود کنید. خوردن آلوبخارا از بروز کم خونی در طول بارداری پیشگیری می کند.

3.کنترل فشار خون و مبارزه با افسردگی.آلو حاوی پتاسیم می باشد که به کاهش فشار خون کمک می کند. همچنین به مبارزه با افسردگی و اضطراب کمک می کند. بتاکاروتن و ویتامین آ موجود در موجود در آلو به رشد رشد چشم جنین کمک می کند.

آلو بخارا در بارداری , آلو بخارا و بارداری , خواص آلو بخارا در بارداری , مضرات آلو بخارا در بارداری

جوشاندن آلو در گلاب و خوردن آن بندآورنده شکم است.رب آلو سرد و تر بوده و مفید حال کسانی استکه کبدهای گرمی دارند، رافع تشنگى و فرونشاننده تب‌هاى حار(داغ)، التهاب و سردرد است.

خواص آلو بخارا در بارداری

4. پیشگیری از درد مفاصل.شاید در طول دوران بارداری درد مفاصل و گرفتگی عضلات را تجربه کنید. خوردن آلوبخارا از درد مفاصل و گرفتگی عضلات در دوران بارداری پیشگیری می کند و یا از علائم آن می کاهد.

5.درمان تهوع.خوردن آلوبخارا در طول بارداری می تواند از حالت تهوع در دوران بارداری پیشگیری کند.خوردن بیش از حد آلوبخارا ممکن است باعث اسهال شود.

آلو بخارا در بارداری

بیشتر بخوانید :

زردچوبه و عسل

چای سبز و عسل

مصرف برگ سنا در دوران شیردهی

خواص نعناع برای پوست

خواص خاکشیر برای پوست