عوارض و خواص سرکه در روایات و احادیث و طب اسلامی

عوارض و خواص سرکه در روایات و احادیث و طب اسلامی در سایت جسارت

خواص سرکه در روایات,خواص سرکه در طب اسلامی,خواص سرکه سیب در طب اسلامی,خواص سرکه در اسلام,خواص سرکه در احادیث

خواص سرکه در روایات , خواص سرکه در طب اسلامی , خواص سرکه سیب در طب اسلامی , خواص سرکه در اسلام

در این مطلب از سایت جسارت به عوارض و خواص سرکه در روایات و احادیث و طب اسلامی می پردازیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.غالب مفسرین لفظ«سکراً »رابه معنای خمر«شراب»تفسیر کرده اند،اما برخی ازمفسرین هم میگویند دراینجاخداوند درمقام منت وبرشمردن نعمتها،می فرماید:سکراً،پس شراب نمی تواند یکی ازنعمتها باشد،پس در اینجا منظورمشتقات دیگرخرما وانگورمثل سرکه وشیره خرما می باشد.روایاتی هم ازصحابه وتابعین وارد است که منظوراز”سکراً”دراین سوره سرکه می باشدازجمله ابن عباس،عوفی،شعبی.

خواص سرکه در روایات

پیغمبر(ص) فرمود: هر که بخوردن سرکه مشغول مى‏ شود، خداوند ملکى بر سر او بگمارد که تا پایان خوردن برایش استغفار کند، نمک از لوازم ضرورى خانه چون نان و آب بشمار می رود.  پیغمبر(ص) بر ام سلمه وارد شد، وى تکه‏ نانى براى حضرت آورد، پیغمبر(ص) پرسید خورشت دارید؟ ام سلمه گفت یا رسول اللَّه جز سرکه چیزى موجود نیست، فرمود: سرکه خوب خورشتى است، وخانه‏ اى که در آن سرکه باشد فقیر نشود.

خواص سرکه در روایات , خواص سرکه در طب اسلامی , خواص سرکه سیب در طب اسلامی , خواص سرکه در اسلام

همچنین درتفسیر حسینی نیز ازقول عبید همین مطلب رابیان کرده است.پس باتوجه به مطالب فوق :خداوند دراین سوره«نحل»که به سوره نعمت مشهور است درمقام برشمردن نعمتهای الهی: سرکه رانیز یکی ازهدایاونعمتهای الهی به شماره آورده که آن رابه بشرارزانی  داشته است.

خواص سرکه در طب اسلامی

از امام صادق است که می فرماید: ما در غذا خوردن به سرکه ابتدا مى‏ کنیم چنان که شما به نمک شروع مى‏ کنید که سرکه عقل را زیاد مى‏ کند. و از آن حضرت(ع) است که: سرکه خورشت خوبى است که سوداء را بر طرف میکند، و قلب را زنده می سازد. و همچنین آن حضرت می فرماید: بر شما باد به سرکه انگور که هر انگلى را در درون بدن مى‏ کشد.  و نبى اکرم(ص) فرمود: سرکه خوب خورشتى است، خداوندا سرکه را وسیله برکت ما قرار ده که خورشت انبیاء پیشین بوده است.  از صحیفه الرضا، از على(ع) است که: از سرکه انگور آنچه که خود به خود فاسد شده بخورید نه آنچه که خودتان فاسد ساخته ‏اید.

خواص سرکه در روایات