فروشگاه جانیم

فروشگاه جانیم

فروشگاه جانیم

فروشگاه جانیم

قرص مترونیدازول برای چیست

دوشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۷، ۰۱:۴۲ ق.ظ

قرص مترونیدازول برای چیست

 قرص مترونیدازول , قرص مترونیدازول برای چیست , قرص مترونیدازول در شیردهی , قرص مترونیدازول ۲۵۰ برای چیست

قرص مترونیدازول یک نوع آنتی بیوتیک است که برای درمان بیماری و مشکلات عفونی مورد استفاده قرار میگیرد . هدف این سایت بالا بردن سطح اطلاعات شماست ، لطفا قبل از مصرف قرص مترونیدازول حتما با پزشک مشورت کنید. به خصوص در کودکان و در زمان بارداری و شیردهی تا خدای نکرده دچار مشکل نشوید . پیش از مصرف این قرص مطمئن شوید که مصرف آن برای شما هیچ مشکلی پیش نمی آورد .

چگونگی مصرف قرص مترونیدازول

قرص را حتما با تجویز و صلاح دید پزشک مصرف کنید و مقدار مصرف آن را طبق دستورات پزشک تنظیم کنید . برای مصرف شربت مترونیدازول آن را به خوبی تکان بدهید . از خرد کردن و شکستن قرص مترونیدازول خودداری کنید و آن را سالم در کنار آب بخورید . اگر از قرص مترونیدازول برای عفونت واژن استفاده می کنید ممکن است همسر شما نیز به مصرف این قرص احتیاج داشته باشد ، از پزشک در این باره مشورت بگیرید . مصرف قرص مترونیدازول میتواند روی نتایج آزمایش های پزشکی خاص تاثیر بگذارد ، قبل از آزمایش دادن درباره مصرف دارو با پزشک مشورت نمایید . هنگام مصرف دارو ممکن است دچار ناراحتی معده شوید ، برای جلوگیری از این عارضه میتوانید قرص مترونیدازول را همراه یک لیوان پر آب یا غذا میل کنید . دارو را طبق دستورات پزشک در طول مدت زمان تجویز شده مصرف کنید و در صورت بهبود علائم ، درمان را قطع نکنید چون ممکن است عفونت به طور کامل از بین نرفته باشد .

قرص مترونیدازول , قرص مترونیدازول در بارداری , قرص مترونیدازول برای مردان , قرص مترونیدازول برای اسهال

شرایط نگهداری قرص مترونیدازول

قرص مترونیدازول را به دور از گرما و جای مرطوب و در دمای اتاق نگهداری کنید .

فراموش کردن مصرف قرص مترونیدازول

در صورت فراموشی مصرف یک نوبت از این قرص ، زمانی که به یاد آوردید قرص را مصرف کنید البته به شرطی که تقریبا نوبت مصرف بعدی نرسیده باشد .

منع مصرف قرص مترونیدازول

در صورت داشتن حساسیت به این قرص ، از مصرف آن به شدت خودداری کنید . اگر دو هفته قبل از مصرف قرص مترونیدازول از دیسولفیرام استفاده کردین ، این دارو را مصرف نکنید . دست کم تا سه روز بعد از مصرف قرص مترونیدازول از مصرف کردن غذاها یا داروهای دربرگیرنده پروپیلن گلیکول و الکل خودداری کنید . این دارو برای عفونت‌ ویروسی مناسب نیست و بیماری هایی مثل سرماخوردگی یا آنفولانزا را درمان نخواهد کرد . در صورت داشتن مشکلات و بیماری های کلیوی یا کبدی سندرم کوکین ، بیماری های معدوی و رودوی ، کم خونی ، کمبود گلبول‌های سفید ، سابقه ی مبتلا شدن به اختلال‌ عصبی و عفونت قارچی ، … با پزشک خود مشورت نمایید

قرص مترونیدازول , قرص مترونیدازول برای دندان درد , قرص مترونیدازول برای خارش واژن , قرص مترونیدازول برای بوی بد دهان

مصرف قرص مترونیدازول در بارداری

از مصرف این قرص در دوران بارداری و حاملگی به شدت پرهیز کنید زیرا باعث آسیب و صدمه به جنین شما میشود ، اگر حامله هستید و یا زمان مصرف دارو حامله شدید اکیدا این موضوع مهم را با پزشک خود در میان بگذارید تا خدای نکرده سلامت جنین شما تهدید نشود .

عوارض قرص مترونیدازول

مصرف این دارو باعث بروز عوارضی در بدن مثل حالت تهوع و استفراغ ، احساس گرسنه بودن ، گر گرفتن ، ضربان قلب سریع و قرمزی زیر پوست می شود البته این عوارض اکثرا در افراد مسن و میانسال دیده میشود . عوارض کلی این قرص شامل بی اشتهایی ، معده درد ، داشتن اسهال و یبوست ، مزه فلز در دهان ، خارش بدن و واژن ، دیدن ترشحات واژن ، قرمز شدن زبان میشود .

علائم حساسیت به قرص مترونیدازول

علائم حساسیت به این دارو به صورت علائمی همچون به سختی نفس کشیدن ، ورم کردن چهره و زبان و گلو یا لب ها میشود ، اگر هر کدام از این علائم را داشتید خیلی سریع با اورژانس تماس بگیرید یا به اورژانس مراجعه کنید .

عوارض خطرناک قرص مترونیدازول

در صورت مشاهده هر کدام از این علائم خیلی سریع به پزشک خود اطلاع بدهید و مراجعه کنید ، معده درد شدید ، اسهال خونی و یا آبکی داشتن ، مشکلات درباره خوابیدن ، احساس افسردگی ، احساس سرگیجه داشتن و ضعف ، زخم و تاول در دهان ، لثه های ورم کزده و قرمز ، مشکل در بلع ، برفک دهان ، ترشحات چرکی واژن

عوارض مصرف طولانی قرص مترونیدازول

در صورت مشاهده هر یک از علائم ، مصرف قرص را قطع و خیلی سریع به پزشک اطلاع بدهید . درد یا سوزش در دست و پا ، بی حس شدن ، سوزن سوزن شدن بدن ، درد گرفتن پشت چشم ها ، حس عبور کردن نور‌های تیز از مقابل چشم‌ ، ضعف عضلات ، هماهنگ نبودن در حرکات بین عضلات بدن هنگام حرف زدن یا درک مسئله ای که به شما می گویند ، تب داشتن ، سفت شدن گردن ، حساسیت به نور افزایش یابد ، تشنج داشتن

مصرف قرص مترونیدازول در شیردهی

از مصرف مترونیدازول در دوران شیردهی به شدت بپرهیزید زیرا این دارو میتواند از طریق شیر مادر به کودک شیر خواره شما صدمه بزند . دست کم تا یک روز یا ۲۴ ساعت پس از مصرف این قرص به نوزاد خود شیر ندهید و در این باره حتما با پزشک خود مشورت نمایید .

قرص مترونیدازول , عوارض قرص مترونیدازول , نحوه مصرف قرص مترونیدازول , قرص مترونیدازول نی نی سایت

تداخل دارویی با قرص مترونیدازول

برای اطمینان خاطر از تداخل داروها با این قرص ، بهتر است در زمان تجویز دارو این موضوع را با پزشک خود در میان بگذارید و لیست داروهایی که مصرف میکنید به پزشک بدهید تا او برای شما روشن کند که کدام دارو با این قرص تداخل دارد . مصرف همزمان داروهایی که با هم تداخل دارن میتواند تاثیر دارو را کمتر کند یا برای شما عوارضی ایجاد کند . تعدادی از  داروهایی که با این قرص تداخل دارند : کومادین یا یانتوون ، داروهای رقیق کننده خون همانند وارفارین ، بوسولفان، لیتیوم . داروهای بدون نسخه و تجویزی ، محصولات گیاهی و ویتامین ها نیز ممکن است با این قرص تداخل داشته باشند .

نکاتی درباره مصرف قرص مترونیدازول

بیشتر تجویز این دارو به شکل قرص دهانی میباشد ، پزشک ابتدا دوز مصرف این قرص را در ارتباط با شدت و نوع بیماری مشخص میکند . در مرحله بعدی پزشک نسبت به جواب بدن به مترونیدازول و افت یا شدت پیدا کردن بیماری دوز مصرفی دارو را تغییر میدهد . این دارو را حتما طبق تجویز و زیر نظر پزشک خود مصرف کنید . مصرف دارو با دوز و مقدار کمتر از تجویز پزشک سبب میشود که شما سریعا درمان نشوید . حتما سر برنامه و ساعت دارو را مصرف کنید .

مطالب مرتبط : قرص فارماتون

  • احمد جانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی