فروشگاه جانیم

فروشگاه جانیم

فروشگاه جانیم

فروشگاه جانیم

۶۵ مطلب در مهر ۱۳۹۷ ثبت شده است

درد مفاصل در بارداری

سه شنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۷، ۰۴:۳۸ ق.ظ

درد مفاصل در بارداری

درد مفاصل ,درد مفاصل دست,درد مفاصل انگشتان دست,درد مفاصل پا,درد مفاصل زانو,درد مفاصل انگشتان,درد مفاصل و ماهیچه ها,درد مفاصل و استخوان,درد مفاصل دست در بارداری,درد مفاصل دست و پا,درد مفاصل دست راست,درد مفاصل دست و پا نشانه چیست,درد مفاصل دست چپ,درد مفاصل دست و پا در بارداری

درد مفاصل

توضیحاتی در مورد درد مفاصل

اگر مفصل شما درد می کند، بدون اینکه دلیل آن را بدانید و یا علائم عجیب و غریبی همراه با درد مفاصل مشاهده می کنید، باید سریعا پیگیر یافتن علت آن باشید. در موارد نادر، درد مفاصل نشان دهنده ی بروز یک مشکل جدی در بدن مانند یک بیماری مسری جنسی و یا یک اختلال خود ایمنی است.

درد مفاصل

اگر جایی از بدنتان زخمی شود و آن را به خوبی تمیز نکنید، در صورتی که زخم نزدیک مفصل باشد، می تواند توسط باکتری هایی مانند استافیلوکوکوس اورئوس و یا استرپتوکوک آلوده شود و باعث آرتریت عفونی گردد. اگر متوجه ورم شدید و درد در ناحیه مورد نظر و تب و لرز گشتید، باید علت آن را پیگیری کنید. شایع ترین مفصلی که آسیب می بیند، مفصل زانو است، اما باسن، مچ پا و مچ دست نیز آسیب پذیرند. در صورت ابتلا به این مشکل، ممکن است به آنتی بیوتیک داخل وریدی نیاز پیدا کنید. همچنین ممکن است نیاز باشد پزشک چرک مفصل را تخلیه کند. آرتریت سپتیک یا عفونی در صورت عدم درمان، می تواند به عفونت تمام بدن منجر شود که کشنده است.

علت درد مفاصل

درد مفصل یا آرترالژی Arthralgia به علل بسیار گوناگونی ایجاد میشود. بسیاری از عواملی که میتوانند موجب آسیب، التهاب یا اختلال در کارکرد عناصر تشکیل دهنده مفصل شوند میتوانند موجب درد آن گردند.

علت درد مفاصل و استخوانها

مهمترین علل درد مفصلی عبارتند از : آرتریت : التهاب مفصل یا آرتریت میتواند به علت بیماری های خود ایمنی و ایجاد روماتیسم ( مانند روماتیسم مفصلی، اسپوندیلیت انکیلوزان، لوپوس) ، به علت عفونت مفصل و یا به علت استئوآرتریت یا آرتروز ایجاد شود. بیماری های متابولیک مانند نقرس هم میتوانند موجب التهاب مفصل شوند. در آرتریت مفصل دردناک و متورم شده و دچار خشکی و محدودیت حرکت و در مواردی، تغییر شکل میشود. بورسیت : التهاب بورس های اطراف مفاصل میتواند موجب بورسیت شود. این التهاب دردی را ایجاد میکند که در مفصل احساس میشود. تاندنیت : التهاب تاندون یا زردپی های اطراف مفاصل که به آن تاندنیت Tendinitis هم میگویند موجب بروز دردی میشود که به علت نزدیکی آن به مفصل در بسیاری اوقات در خود مفصل احساس میشود. کشیدگی رباط : رباط یا لیگامان های اطراف مفاصل میتوانند به علت دررفتگی های مفصلی و یا قرار گرفتن مفاصل در وضعیت های نامناسب دچار کشیدگی شوند و این کشیدگی میتواند دردی را ایجاد کند که در خود مفصل احساس میشود. مشکلات بیومکانیک مفصل : اشکالاتی در شکل مفصل و یا اشکال در کارکرد رباط های صلیبی، منیسک، رباط ها و عضلات اطراف مفصل، کندرومالاسی کشکک و بسیاری عوامل دیگر میتوانند موجب درد مفصل شوند.

درد مفاصل دست

دست ها اصلی ترین راه برقراری ارتباط با محیط هستند. احساس درد در مفاصل انگشتان دست، انجام کارهای روزمره را سخت می کند و روی کیفیت زندگی تاثیر می گذارد. اغلب آرتریت باعث آسیب مفاصل و درد در انگشتان می شود. این حالت به مرور زمان بدتر می شود، اما آسیب بیشتر مفصل را می توان با ایجاد تغییر در فعالیت بدنی و ورزش، آهسته و یا متوقف کرد.

درد مفاصل پا

مچ یا قوزک پا یک شبکه پیچیده از استخوان ها، رباط ها، تاندون ها و عضلات است. علیرغم اینکه این شبکه به مقدار کافی برای تحمل وزن بدن قوی است، می تواند مستعد آسیب دیدگی و درد باشد. درد مچ پا ممکن است در ناحیه داخل یا خارج مچ یا در طول تاندون آشیل که عضلات ناحیه پایین پا را به استخوان پاشنه متصل می کند، احساس شود.شکستگی استخوان مچ پا همچنین می تواند در هنگام سر خوردن بر روی سطح یخ زده، زمین خوردن از یک ارتفاع بلند، یا وارد شدن ضربه مستقیم به قوزک در هنگام تصادف رانندگی با اتومبیل یا موتور سیکلت ایجاد شود. هر چند درد مچ پای خفیف اغلب واکنش مناسب به درمان های خانگی نشان می دهد، اما درمان درد مچ پا به زمان نیاز دارد. در صورتی که فرد دچار درد مچ پای شدید شده باشد (به خصوص پس از یک آسیب دیدگی)، می بایست برای درمان پیچ خوردگی مچ پا هایش درصورت وجود و یا وضعیت خود توسط یک پزشک مورد بررسی قرار گیرد. درد پا نیز ممکن است برای کودکان هم اتفاق بیفتد. درد پای کودکان توسط عوامل آسیب‌زا و یا شرایط مختلفی ایجاد می‌شود. علت درد پا در کودکان ممکن است ناشی از عوامل آسیب‌زا، مانند کبودی، رگ به رگ شدن مچ پا، کشیدگی عضلات و شکستگی استخوان‌ها باشد.

درد مفاصل زانو

همه ما در زانوهای خود مایعی داریم. با این مایع، مفاصل زانو راحت‌تر حرکت می‌کنند. اگر مقدار این مایع زیاد شود، صدمه، عفونت و شکستگی استخوان و استئوآرتریت را به دنبال خواهد داشت.1- آرتریت: علائم افزایش این مایع در اثر آرتریت شامل ورم و درد است. اگر در هنگام لمس کردن، زانو متورم، قرمز و گرم باشد، ممکن است زانویتان صدمه دیده و یا عفونت دارید. 2- آسیب زانو ممکن است اتفاقی و یا در اثر استفاده بیش از حد رخ دهد. صدمات اتفاقی شامل: شکستگی استخوان‌ها، پاره شدن رباط‌ها و یا پاره شدن غضروف‌ها می‌باشد. صدمات ناشی از استفاده بیش از حد در صورت دویدن، کوه‌پیمایی و یا ورزش‌های ایروبیک حادث می‌شود. 3- عفونت: زیادی مایع در زانو می‌تواند منجر به عفونت گردد. عفونت باعث تجمع چرک در مفصل زانو می‌گردد. پزشک مقداری از مایع را برمی دارد و آزمایش می‌کند تا ببیند که چه چیز باعث آن شده است. 4- استئوآرتریت: نوعی بیماری تخریب مفصل می‌باشد. در این حالت، غضروف که زانو را نگه می‌دارد، از بین می‌رود. به این ترتیب، استخوان‌ها به هم برخورد می‌کنند و موجب درد و ورم می‌شوند.

درد مفاصل بدن

درمان درد های مفصلی بسته به علت تشکیل دهنده آن متفاوت است. درمان مناسب هر درد مفصلی تنها پس از تشخیص دقیق علت بوجود آورنده آن میسر است. با این حال اقدامات مشترکی وجود دارد که میتوان آنها را برای اغلب دردهای مفصلی در مراحل ابتدایی انجام داد. البته واضح است که در موارد شدید بودن درد و یا عدم پاسخ به اقدامات اولیه باید به پزشک مراجعه کرد. مهمترین اقدامات ذکر شده عبارتند از کاهش سطح فعالیت های بدنی : با کم کردن فعالیت های شدید بدنی و ورزشی معمولا شدت درد مفصل کاهش میابد استفاده از گرما یا سرما : سرد و یا گرم کردن موضع درد معمولا میتواند شدت درد مفصل را کم کند بریس : استفاده از بریس موجب محدود شدن حرکات مفصل شده و ممکن است بتواند شدت درد را کاهش دهد داروی ضد التهاب : استفاده از داروهای ضد التهاب معمولا میتواند شدت درد مفصل را کاهش دهد

درد مفاصل انگشتان

تاندون‌ها بافت های طناب مانندی هستند که عضلات را به استخوان ها متصل می کنند. به التهاب تاندون‌ها تندینیتیس گفته می‌شود. در بعضی مفاصل بدن استخوان های فرعی‌ای وجود دارند که مسئول نرم‌تر کردن حرکات این مفاصل هستند. به این استخوان ها، استخوان های سزاموئید می‌گویند. ماشه ای شدن انگشتان دست به وضعیتی می گویند که با تکان دادن انگشت، این انگشت گیر می کند و با تلاش بیشتر برای حرکت دادن آن، ناگهان آزاد می شود. این وضعیت به دلیل تندینیتیس تاندون عضله ای که انگشت را می بند اتفاق می افتد. تندینیتیس این تاندون معمولا به دلیل فشار استخوان بند اول انگشت یا استخوان های سزاموئید مفصل انگشت و کف دست روی آن اتفاق می افتد. التهاب تاندون معمولا نتیجه فشار وارد شدن به آن توسط استخوان بند اول انگشت طی حرکات تکرارشونده با انگشتان است. اگر این بیماری درمان نشده باقی بماند، غلاف تاندون ضخیم و سفت می شود که درمان را مشکل تر می کند. با پیشرفت بیماری یک برجستگی در تاندون به وجود می آید که با باز و بسته کردن انگشت می توان آن را نشان داد. در بعضی مواقع این برجستگی داخل غلاف تاندون گیر می کند که باعث قفل شدن یا ماشه ای شدن انگشت می شود.

درد مفاصل و استخوان

بیماران ممکن است دچار علائم سیستماتیک مانند تب، ضعف، خستگی زودرس، بی‌اشتهایی و کاهش وزن داشته باشند. گاهی برآمدگی‌های‌ زیر پوست‌ به نام ندول یا گره های روماتوئید دیده می‌شود. و گاهی درگیری عروق و اعصاب پوست و یا سایر اعضاء بدن مثل کلیه ، ریه، طحال، کبد، بیضه‌ها و غیره و درگیری چشمی و خونی وجود دارد.

درمان درد مفاصل

این بیماری،شروع‌ آهسته‌ یا ناگهانی‌ دارد و با علائم درد، تورم، گرمی، درد در هنگام حرکت و محدودیت حرکت مفصل‌ و درد به‌ هنگام‌ لمس و خشکی‌ صبحگاهی‌ در مفصل مبتلا‌ بروز می‌کند. معمولا مفاصل محیطی را با توزیعی متقارن در گیر می‌کند. و التهاب به مرور زمان باعث تخریب غضروف مفصلی و ساییدگی استخوان و بدنبال آن تغییر شکل مفصل می‌شود. البته سیر آن می‌تواند کاملا متغیر باشد و ممکن است فقط یک بیماری خفیف و درگیری تعداد اندکی از مفاصل و یا یک التهاب پیشرونده شدید وجود داشته باشد. بیشتر مفاصل‌ بین بندی انگشتان و مفاصل کف دست‌، مچ‌ دست‌، آرنج‌، پا، و مچ‌ پا درگیر می‌شوند. گاهی اوقات مهره‌های گردنی نیز درگیر می‌شوند

درمان گیاهی درد مفاصل

برای آغاز این دستورالعمل معجزه‌گر، باید این ماده‌ی اولیه را آماده کنید: ۱۵۰ گرم ژلاتین(البته نوع خوراکی). شاید فکر کنید این مقدار خیلی زیاد است، اما برای درمان شما، که یک ماه باید آن را ادامه دهید، کافی است. وقتی ژلاتین خوراکی را آماده کردید، ۵ گرم از آن را(معادل ۲ قاشق چای‌خوری) در یک‌چهارم فنجان آب سرد یخچال بریزید. مخلوط را کمی هم بزنید و بگذارید تا صبح بماند. لازم نیست آن را در یخچال بگذارید، چون اگر ژلاتین در طول شب بی‌حرکت باشد تبدیل به ژله می‌شود. چگونه این دستور را مصرف کنید وقتی بیدار شدید می‌توانید آن را بخورید، اما مطمئن شوید قبل از آن چیز دیگری نخورده‌اید. اگر طعم آن را دوست ندارید می‌توانید کمی عسل، آب‌میوه، یا آب بیش‌تری به ترکیب اضافه کنید. هم‌چنین می‌توانید کمی خامه یا ماست ترش به آن اضافه کنید. این دستورالعمل با هر ذائقه‌ای سازگار است چون می‌توانید هرچیزی را که دوست دارید به آن اضافه کنید. خیلی زود، اگر بخواهم دقیق بگویم بعد از ۷ روز، متوجه خواهیدشد درد کمر، گردن، پاها، یا دردهای دیگر به ندرت احساس می‌شوند. اگر دردهای‌تان فعالیت‌های‌تان را، یا حتی بازی با کودکان‌تان را محدود کرده‌اند، این دستورالعمل کاملا مفید خواهدبود. طی ۳۰ روز آینده هر صبح به خوردن ژلاتین ادامه بدهید. وقتی ژلاتین‌تان تمام شد، یا به مدت یک ماه درمان را ادامه دادید، می‌توانید خوردن این ترکیب را متوقف کنید. می‌توانید بعد از ۶ ماه این فرآیند را دوباره تکرار کنید. هرچند تکرار آن ضرورتی ندارد، اما به حفظ نرمی و روانی مفاصل‌تان کمک می‌کند. این‌گونه دیگر مجبور نیستید با درد مفاصل مدارا کنید.

درد مفاصل و ماهیچه ها

یکی از انواع دردهایی که غالبا به دلیل کهنگی حالت مزمن دارد، «فیبرومیالژیا» یا دردهای اسکلتی ـ عضلانی است. بیشتر پزشکان، این بیماری را از طریق معاینه و مشاهده علائم و آزمایش های جسمانی تشخیص می دهند. بیماران مبتلا به این درد، اغلب از درد و احساس سفتی در عضلات و ماهیچه های خود رنج می برند و معمولا در آزمایش های اشعه ایکس یا بسیاری از تست های آزمایشگاهی قابل شناسایی نیست. «فیبرومیالژیا» به مفاصل و اندام ها آسیب نمی رساند، اما دردهای دائم و خستگی ایجاد می کند که تأثیر بسزایی بر کیفیت روند زندگی افراد دارد. در واقع این بیماری، طیفی از دردهای اسکلتی – عضلانی را شامل می شود که عموما با خستگی، خواب آلودگی، مشکلات حافظه و خلق و خو همراه است. محققان باور دارند این بیماری با تأثیر بر چگونگی پردازش سیگنال های درد در مغز افراد، احساس درد را تشدید می کند. علائم آن اغلب به دنبال آسیب جسمانی، عمل جراحی، عفونت یا استرس روانی خاصی ایجاد می شود و گاهی نیز بدون هیچ نشانی بروز می یابد.

درد مفاصل انگشتان دست

دو نوع اصلی آرتریت روی انگشتان تاثیر می گذارند: استئوآرتریت و آرتریت روماتوئید. هر دو به مفصل ها آسیب می رسانند، اما علت نهفته ی هر یک متفاوت است. استئوآرتریت در غضروف بین انگشتان رخ می دهد. در نهایت استخوان ها به همدیگر سایش پیدا می کنند و درد شدید و کاهش تحرک به وجود می آید. آرتریت روماتوئید نوعی اختلال خود ایمنی است که در آن بدن به اشتباه به بافت های سالم مفصل حمله ور می شود. التهاب مفصل که به وجود می آید باعث درد می شود و بافت ها را از بین می برد. استئوآرتریت و روماتوئید آرتریت تقریبا در هر مفصلی بروز می کنند، اما هر دو اختلال اغلب روی انگشتان تاثیر می گذارند.

بیشتر بخوانید : صدا کردن مفصل زانو ♥ گرفتگی عضلات پا در خوابلرزش دست و پا

  • احمد جانی

درد گرفتن دور ناف در اوایل بارداری

سه شنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۷، ۰۳:۴۷ ق.ظ

درد گرفتن دور ناف در اوایل بارداری

درد دور ناف ,درد دور ناف در بارداری,درد دور ناف نشانه چیست,درد دور ناف در مردان,درد دور ناف در کودکان,درد دور ناف کودکان,درد دور ناف نشانه بارداری,درد دور ناف در اوایل بارداری,درد دور ناف در اواخر بارداری,درد دور ناف در بارداری نشانه چیست,درد دور ناف در بارداری طبیعی است

درد دور ناف

توضیحاتی در مورد درد دور ناف

هر زمان که دچار دل درد می شویم اول از همه به فکر سوء هاضمه، نفخ، یبوست یا مسمومیت غذایی می افتیم! غافل از اینکه درد در هر منطقه از شکم می تواند علل و راه های درمانی بسیار متفاوتی داشته باشد. از یک نفخ یا کرامپ ساده گرفته تا سنگ کلیه، پانکراتیت، عفونت های مثانه، آپاندیسیت، بیماری های کیسه صفرا، مشکلات کبدی و حتی سکته قلبی همگی می توانند دردهای شدید یا خفیفی را در بخش های مختلف شکم ایجاد کنند. اگرچه اغلب دل دردها بی خطر هستند و طی چندین ساعت خود به خود رفع می شود اما بعضی مداومت پیدا کرده و اگر به طور اورژانسی مورد درمان قرار نگیرند، جان تان را به خطر می اندازند. حال اگر می خواهید با انواع دردهای پرخطر و کم خطر در هفت ناحیه از شکم آشنا شوید با ما همراه باشید. . . ناحیه ۱: بالای ناف زیر دنده ها گاهی اوقات سکته های قلبی با درد در این ناحیه خود را نشان می دهند؛ به خصوص اگر سن فرد بالا باشد و علائم دیگر سکته مثل تعریق سرد، تهوع و استفراغ نیز وجود داشته باشند. این درد معمولا با راه رفتن تشدید می شود و با استراحت و مصرف قرص زیر زبانی بهبود نمی یابد. البته سکته قلبی فقط باعث انتشار درد به این ناحیه می شود. به عبارتی لمس همان نقطه از شکم موجب درد نخواهد شد. درست مثل دردی که براثر سکته به دست چپ انتشار پیدا می کند. دردشناسی منطقه ای شکم از لحاظ آناتومیک نیز شایع ترین علت درد در این ناحیه، زخم های معده و اثنی عشر هستند. حال ممکن است زخم ساده باشد و فقط احساس سوزش ایجاد کندیا دچار عارضه شده باشد و دیواره مخاط را سوراخ کرده باشد که در این صورت درد مداوم خواهد بود. دردهای ناشی از زخم معده معمولا با ناشتا ماندن یا مصرف شربت آلومینیوم ام جی کاهش پیدا می کنند. دردهای ناشی از زخم های ساده اثنی عشر نیز معمولا با غذا خوردن و همچنین مصرف آلومینیوم ام جی اس یا قرص معده فروکش می کنند. از دیگر علل شایع درد در این ناحیه می توان به اختلالات پانکراس از جمله پانکراتیت (التهاب لوزالمعده) اشاره کرد. این درد معمولا به پشت انتشار دارد، با خم شدن رو به جلو کمتر می شود، با دراز کشیدن به پشت افزایش می یابد و مداوم و شدید است. سنگ ها، التهاب ها و عفونت های کیسه صفرا، بیماری های کبد و هپاتیت های ویروسی نیز می توانند در این ناحیه درد ایجاد کنند. درد هپاتیت مبهم است و معمولا با علائمی چون زردی، تهوع، استفراغ، کاهش رنگ مدفوع، افزایش رنگ ادرار، بی اشتهایی و علائم شبیه به سرماخوردگی و آنفلوآنزا، دردهای عضلانی پراکنده و دردهای مفصلی همراه است.

علت درد دور ناف

برای دیدن مطلب اصلی اینجا کلیک نمایید.

  •  
  • احمد جانی

گوشت گنجشک حلال است یا حرام

سه شنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۷، ۰۲:۳۳ ق.ظ

گوشت گنجشک حلال است یا حرام

گوشت گنجشک ,گوشت گنجشک حلال است,گوشت گنجشک در بارداری,گوشت گنجشک چه خواصی دارد,گوشت گنجشک چه خاصیتی دارد,گوشت گنجشک برای کودکان,گوشت گنجشک و ویار,گوشت گنجشک خواص,گوشت گنجشکک

گوشت گنجشک

توضیحاتی در مورد گوشت گنجشک

طبع گوشت گنجشکها گرم و خشک است افراد صفراوی و گرم مزاجان با مصلح آن مصرف کنند و در طول روز مقداری خنکی جات استفاده کنند. ضمنا، حتما باید گنجشک ذبح شرعی شده باشد، در غیر این صورت مصرف آن حرام است. پرسش : خوردن گوشت گنجشکها چه حکمی دارد؟ پاسخ : گنجشک حلال گوشت است و اگر طبق دستور شرع، ذبح شود خوردن گوشت آن، حلال می باشد. شکار آن نیز چنانچه مطابق با مقررات و برای کسب روزی باشد نه تفریح، شرعا اشکالی ندارد. 

خواص گوشت گنجشک

گوشت گنجشکها یکی از مقوی ترین غذاهای سنتی بوده و از نظر خواص داروئی بسیار ارزشمند است. استاد شیخ یاسین اشاره می کنند به گوشت گنجشکها که برای تقویت و نیروی جنسی بسیار سریع عمل میکند و بسیار قوی است. گوشت گنجشکها برای افراد ضعیف و سرد مزاج و بلغمی و افرادی که بیماری آن ها از سردی است نعمتی بزرگ است و بسیار برای آن ها مفید می باشد. شیخ یاسین اشاره کردند: تقویت کننده قوای جسمی، جنسی و روحی است.* گنجشک: گرم است و پائین آورنده فشار خون (سرد)است و نیز درمان افسردگی

مضرات گوشت گنجشک

گوشت گنجشکها باعث یبوست میشود

قیمت گوشت گنجشک

گنجشک کبابی سیخی 5 هزار تومان

خاصیت گوشت گنجشک

برای افرادی که ام اس، پارکینسون، رعشه، سردی تن، درد استخوان و… دارند بسیار مفید است. خواص دیگر این پرنده این است که بالا برنده فشار خون است، افرادی که دچار ضعف و افت فشار هستند حتما از خوراک گوشت گنجشکها غافل نشوند. گویند اگر گنجشک را با زرده تخم مرغ طبیعی در روغن زیتون سرخ کنند و در چند وعده بجای غذای روزانه میل کنند افراد مسن را جوری نشاط و قوای جنسی دهد که انگار جوانی برومند هستند.

فروش گوشت گنجشک

گوشت گنجشکها در حال حاضر بعنوان یکی از پرخاصیت ترین گوشت ها توسط مراکز فروش گوشت در تهران خرید و فروش می شود و بوسیله مراکز و دفاتر ارائه دهنده محصولات پروتئینه بصورت بسته بندی شده عرضه می گردد. گنجشک ها پرنده هایی با جثه بسیار ریز و اندام هایی ظریف می باشند که با این جثه کوچک دارای گوشتی بسیار پرخاصیت و سودمند می باشند به همین علت مصرف گوشت شان از سوی طب سنتی و پزشکی نوین بعنوان یک داروی تقویتی معرفی شده است بطوریکه امروزه برخی از شهرها مثل تهران به تولید گوشت این پرنده می پردازند. گوشت گنجشکان اغلب با شیوه تور و شکار بدست می آید که بصورت تازه ارائه می گردند ولی در تهران برخری از مراکز این گوشت را بصورت بسته بندی شده بفروش رسانده و در دسترس خریداران قرار می دهند.

خواص گوشت گنجشک برای کودکان

از خواص مختلف گوشت گنجشکها که می تواند تاثیر بسیار خوبی بر روی رشد کودکان داشته باشد، نباید غافل شد.

خواص گوشت گنجشک برای زنان باردار

این عصاره در دوران بارداری مفیدترین ماده غذایی ست زیرا در این دوران باید فرد غذای کم حجم و پرخاصیت بخورد و چیزی بهتر از عصاره گوشت گنجشکها پیدا نخواهید کرد زیرا حجم کمی ازین ماده غذایی دارای پروتئین، کلسیم، آهن، فسفر یا ریزمغذی های سودمند، کمیاب و ضروری می باشد و بطور کلی ذخیره های بسیار با ارزش تلقی می گردد.

خواص گوشت گنجشک نر

اکثر علمایی که علم حکمت را خداوند به آن ها هدیه کرد از قدیم تا جدید از گوشت گنجشکها برای درمان ناباروری آقایان و نازایی زنان استفاده میکردند و همینطور هم مغز سر گنجشک (مخصوصا سرگنجشک نر)، یکی از مشهور ترین از علما و عرفا آیت الله شیخ حسن علی نخودکی اصفهانی (قدس الله سره) بود که این از مجربات ایشان هم هست. شیخ یاسین اشاره کردند که مغز سر گنجشک برای نیروی جنسی بسیار قوی عمل میکند و برای مشکلات اسپرم و منی سودمند است و برای مشکلات تخمدان بانوان هم مفید اس استاد شیخ یاسین: یک نکته مهم خدمت شما بگم؛ برای درمان مشکلات جنسی و ناباروری بهترین وقت برای شکار گنجشک وقتی هست که گفته می شود آن ها مست هستند و برهم سوار می شوند (فصل جفت گیری) که فصل جفت گیری آن ها اوایل فصل بهار تا اواسط فصل تابستان است. امید وار است یکم بیشتر به این پرنده پرخواص از این به بعد دقت شود و افرادی که از روی اگاهی استفاده از این پرنده میکنند رو بی جهت و بدون اگاهی ملامت نکنند.

گوشت گنجشک چه خاصیتی دارد

گنجشک به چه کسانی توصیه می‌شود؟ بد نیست بدانید اهالی جنوب کشور، به خصوص دزفولی‌ها علاقه خاصی به آبگوشت این پرنده کوچک دارند. گنجشک برای تقویت عمومی بدن مفید است و خوردنش به خصوص برای بچه‌ها توصیه می‌شود چراکه کلسیم موجود در آن برای عضله‌سازی بچه‌ها، که در سن رشد قرار دارند، مفید است. اگر زیاد نفخ می‌کنید، خوب است به توصیه طب سنتی خوراک گنجشک را امتحان کنید که گوشت این پرنده کوچک می‌تواند رفع‌کننده نفخ شکم‌تان باشد. البته حواس‌تان باشد اگر زیاد دچار یبوست می‌شوید، به‌جای گوشت گنجشکها تنها آب‌گوشتش را میل کنید که مانع از یبوست می‌شود اما گوشتش، باعث یبوست می‌شود!

گوشت گنجشک برای کودکان

استفاده از گوشت های مغذی برای کودکان در حال رشد، اهمیت زیادی دارد. چرا که باید نیاز های آنها سریعا مرتفع گردد تا در روند رشد آنها خللی ایجاد نشود. در خواص مشخص شده از گوشت گنجشک، مقوی بودن آن باعث شده است که کارشناسان مصرف آن را برای کودکان نیز توصیه کنند. معمولا گوشت گنجشک برای استفاده کودکان به صورت چرخ کرده می باشد که هضم آن راحت تر صورت گیرد. البته استفاده از این گوشت برای کودک باید زیر نظر متخصص انجام شود، چرا که در برخی از مواقع بهتر است از استفاده آن جلوگیری گردد.

گوشت گنجشک در بارداری

گوشت گنجشک همانطور که گفتیم برای تمامی افراد در هر سنی مفید ترین گوشت به حساب می آید که برای زنان باردار نیز اینچنین بوده و خواص متعددی را برای مادران باردار بهمراه دارد. این گوشت اگر بصورت عصاره مصرف شود می تواند بهترین مواد معدنی و ترکیبات تغذیه ای را به بدن وارد سازد. عصاره گوشت گنجشک که با روش بخار آب تهیه می شود می تواند آهن از دست رفته زنان باردار را تامین کند و انرژی از دست رفته شان را به آنها بازگرداند.

گوشت گنجشک

گوشت گنجشک بنا به گفته طب سنتی عصفور نامیده می شود و به گفته آن برای تقویت جسمانی و قوای جنسی تجویز می گردد و همچنین دخترانی که تازه به بلوغ رسیده اند و فقر شدید آهن دارند می توانند گوشت گنجش را بصورت عصاره میل کنند و از نظر کم خونی بهبودی یابند. عصاره این گوشت با همان شیوه های قدیمی در بخار آب استخراج می گردد و تمامی ریزمغذی ها، املاح معدنی ضروری و مواد کمیاب را در خود دارد به همین خاطر نوعی مکمل ویتامینه، پروتئینه و چاق کننده به حساب می آید البته مصرفش بهترین دارو برای جبران قوای از دست رفته در زنان باردار است و برای بیمارانی که در نقاهت اند اثرگذاری خوبی دارد. فواید بیشماری برای این گوشت مقوی ذکر شده اند که مهمترین آنها درمان صرع و لقوه است و به خاطر طبع گرمش تقویت کننده جسمی، جنسی و سیستم دفاعی بدن می باشد.

فواید گوشت گنجشک

گوشت مقوی گنجشک همانند سایر گوشت های قرمز دارای آهن بسیار زیادی است که علاوه بر آهن فراوان از پروتئین سرشاری برخوردار بوده و برای کودکان فواید زیادی دارد. بعضی از پرندگان اگرچه از جثه کوچکی برخوردارند اما دارای گوشتی بسیار لذیذ هستند مثل گنجشکان که از کوچک ترین پرندگان گوشتی به شمار می روند. این پرندگان پرواز قوی و قدرتمندی هم دارند و گوشت شان در برخی از شهرهای کشور مثل اهواز از مصرف بالایی برخوردار می باشد. گوشت این پرندگان قرمز است و طبیعتش گرم می باشد و بهترین ارزش تغذیه ای و درمانی را دارد.

بیشتر بخوانید : گوشت مرغ حلال است

علت سوزش و ریزش اشک از چشم

  • احمد جانی

سرفه های خلط دار در نوزادان

سه شنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۷، ۰۱:۳۴ ق.ظ

سرفه های خلط دار در نوزادان

سرفه خلط دار ،سرفه خلط دار به انگلیسی،سرفه خلط دار در نوزادان،سرفه خلط دار کودکان،سرفه خلط دار در کودکان،سرفه خلط دار نوزاد،سرفه خلط دار کودک،سرفه خلط دار در بارداری،سرفه خلط دار نشانه چیست،سرفه خلط دار در طب سنتی،سرفه خلط دار در کودکان،درمان سرفه خلط دار در نوزادان،سرفه های خلط دار در نوزادان،علت سرفه خلط دار در نوزادان،سرفه خلط دار نوزادان

سرفه خلط دار

توضیحاتی در مورد سرفه خلط دار

علل عمومی خلط آوری عبارتند از: سرما خوردگی تحریک (دخانیات، آلودگی هوا، حیوانات خانگی و غبار های شیمیایی) آلرژی رفلاکس مری و معده عفونت ویروسی و باکتری آنفلونزا برونشیت حاد ذات الریه سرفه ی همراه با سوزش خروسک در کودکان بیماری سل سرطان ریه رفلاکس اسیدی مونو شیمی درمانی . غدد طبیعی موجود در بینی و گلو، در شبانه روز حدود یک تا دو لیتر ترشح دارند. این ترشحات سطوح داخلی حفره های بینی را مرطوب می کند و باعث تمیز و مرطوب شدن هوای داخل بینی و به دام افتادن ذرات مضر و باکتری های موجود در هوای استنشاقی می شود. سلول های سطوح داخل بینی و سینوس ها حاوی مژک هایی هستند که به طور هماهنگ و منظم به طرف ته حلق نوسان می کنند و باعث می شوند ترشحات بینی و سینوس ها به طرف ته حلق رانده شوند. وقتی ترشحات به ته حلق رسیدند، به طور طبیعی و به نحوی ناخودآگاه توسط فرد بلعیده می شوند. در مواردی که میزان ترشحات بینی و سینوس ها افزایش یابد یا قوام، طعم، بو یا غلظت ترشحات تغییر کند، معمولا فرد متوجه وارد شدن این ترشحات از پشت بینی به حلق خود می شود و از آن رنج می برد. اختلال در بلع نیز از جمله علل احساس افزایش ترشحات پشت حلق است. 

شربت سرفه خلط آور

داروی گیاهی دیگری به نام «پروسپان» نیز آثار مشابهی دارد. این دارو از عصاره برگ گیاه پیچک تهیه می شود و ضدسرفه خوبی است.

درمان سرفه خلط دار

استنشاق بخار از بهترین و ساده ترین راه برای خلاص شدن از شر خلط است . استنشاق بخار به داخل بینی بسیار مفید است ده دقیقه در بخار حمام روزی دو بار خلط را درمان میکند . روش دیگر، ریختن آب جوش گرم در یک کاسه بزرگ است . یک حوله بر سر خود گذاشته و بخار به مدت پنج تا 10 دقیقه استنشاق کنید. این کار به رقیق شدن ترشحات در ریه ها کمک میکند. این روش آسانی است و چند بار در روز میتوانید انجام دهید

شربت ضد سرفه خلط دار

بعضی شربت های گیاهی نیز وجود دارند که عملکرد مشابهی دارند و باعث آبکی شدن خلط می شوند. از آن جمله می توان به شربت «ترسیان»، «تیمیان»، «تیمکس» و «برونکوتیدی» اشاره کرد. بیشتر این شربت ها از عصاره گیاه آویشن تهیه شده اند که آثار خلط آور و ضدسرفه خوبی دارد.

ضد سرفه خلط دار

غرغره کردن با آب نمک گرم یکی دیگر از راه آسان برای درمان خلط است . در حالی که آب گرم تسکین دهنده گلو است ، نمک نیز برای از بین بردن باکتری ها کمک میکند در یک لیوان آب گرم یک چهارم قاشق چای خوری نمک بریزید و چند بار در روز غرغره کنید

شربت و سرفه خلط دار

یکی از معمولی ترین داروهای خلط آور «گایافنزین» است. البته شربت های اکسپکتورانت موجود در بازار، علاوه بر گایافنزین، حاوی یک ماده آنتی هیستامین (ضدحساسیت) و ضداحتقان هم هستند که باعث کم شدن ترشحات می شود.

درمان های خانگی سرفه خلط دار

لیمو یک ماده عالی برای از بین بردن خلط است . لیمو ضد باکتری است ویتامین C دارد و بدن را در برابر عفونت مقاوم میکند اضافه کردن دو قاشق چایخوری آب لیمو و یک قاشق غذاخوری عسل به یک فنجان آب گرم مفید است. نوشیدن حداقل سه بار در روز به تسکین گلو و کاهش تولید خلط کمک میکند یکی دیگر از گزینه ساده یک برش از لیمو، ریزش نم نم نمک و فلفل بر روی آن و سپس آنرا بخورید . این کار را دو یا سه بار در روزانجام دهید . زردچوبه دارای خواص ضد عفونی کننده قوی است که به کاهش خلط و کشتن باکتری تولید کننده خلط بسیار مفید است . همچنین به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک میکند اضافه کردن یک قاشق چای خوری زردچوبه به یک لیوان شیر گرم و نوشیدن یک بار در صبح و دوباره قبل از رفتن به رختخواب منفعتهای زیادی دارد همچنین میتوانید نصف قاشق چای خوری زردچوبه را با یک لیوان آب دو یا سه بار در روز بخورید همچنین اضافه کردن یک قاشق غذاخوری زردچوبه و کمی نمک به یک لیوان آب گرم چند بار درروز غرغره کنیدفلفل هندی طبیعت گرم و تحریک کننده دارد به کاهش درد در قفسه سینه و بهبود گلو درد کمک میکند یک چهارم قاشق چای خوری یک چهارم فلفل هندی و زنجبیل تازه رنده شده ، عسل و سرکه سیب از هرکدام یک قاشق غذاخوری ، و دو قاشق غذاخوری مخلوط کردهدو تا سه بار دردروز بخورید که داروی درمان کننده خلط است

علائم سرفه خلط دار

خلط اغلب در غلظت و رنگ متفاوت است و از رنگ زرد، سبز، قهوه ای و خاکستری طبقه بندی شده و بعضی اوقات هم این خلط حاوی خون است که به رنگ قرمز متمایل است. معمولا در هنگام صبح سرفه کردن همراه با خلط بیشتر است. بر اساس علائم سرفه ای که دارید پزشک معاینات لازم و آزمایش های تخصصی لازم را انجام می دهد. سرفه کردن همراه با خلط، معمولا به نام سرفه مولد شناخته می شود. سرفه همراه با خلط معمولا نشانه عفونت انباشته شده در ریه است.

عوارض سرفه خلط دار

خلط اغلب همراه با سرماخوردگی و دیگر عفونت های سیستم تنفسی ایجاد می شود. خلط مسئله خطرناکی نیست اما اگر درمان سرفه خلط دار به موقع صورت نگیرد، ممکن است باعث مسدود شدن نایژه ها و خارش شده و در نهایت ریه عفونی می شود.

داروهای ضد سرفه و خلط دار

داروهای خلط آور (اکسپکتورانت): اکسپکتورانت ها شاید شناخته شده ترین داروهای ضدسرفه در بازار هستند که به آنها «شربت سینه» هم گفته می شود. این داروها با رقیق کردن خلط، باعث دفع راحت تر آن می شوند. زمانی که سرفه ها خلط دار باشند، مصرف این گونه داروها توصیه می شود. تهیه شربت های اکسپکتورانت ساده، نیازی به نسخه ندارد و می توان آنها را به راحتی از داروخانه ها تهیه کرد اما تهیه بعضی از انواع آن که حاوی کدیین هستند، به نسخه پزشک نیاز دارد.

سرفه خلط دار کودکان

پسرم 1 سالشه الان 3 روزه سرفه های خلط دار میکنه چی بهش بدم زود خوب بشه 4تخمه دم کن بده بخوره من باردارم 10روز سرفه زدم شدید اما با خوردن این 2روزه آروم شدم 

سرفه خلط دار در کودکان

برای مبارزه با سرفه: دارو یا درمان خانگی؟ برخی والدین برای درمان سرفه های فرزندشان راهی داروخانه می‌شوند تا برایش شربت ضد سرفه خریداری کنند. برخی دیگر به نوشیدنی های گرمی که با عسل شیرین شده است و یا به طور مستقیم به یک قاشق عسل، متوسل می‌شوند. بهترین راه حل برای درمان سرفه چیست؟ محققان بر روی این سئوال تمرکز کرده اند. آنها تأثیرگذاری سه نوع درمان را بین بچه های ۲ تا ۱۸ ساله که از سرفه های طولانی مدت به علت عفونت مجاری تنفسی رنج می‌بردند، مقایسه کرده اند. برخی از این بچه ها یک قاشق عسل و برخی دیگر یک داروی ضد سرفه (بر پایۀ دکسترومتورفان) یا هنگام خواب یک دارونما دریافت کرده بودند. تکرار سرفه، شدت و تأثیرش بر خواب در سه گروه طبقه بندی شدند. اطلاعات به شیوۀ تلفنی و از مادران کودکان جمع آوری شده است.

سرفه خلط دار و عسل

برای مبارزه با سرفه: هیچ چی عسل نمی‌شه! کودکانی که از عسل استفاده کرده بودند، فردای آن روز بهبود پیدا کرده بودند: شدت سرفه، تعداد و تکرارش کم و کیفیت خواب بهتر شده است. اما بهبودی با استفاده از شربت سینه یا دارونما خیلی کمتر بوده است. وانگهی، شربت به اندازۀ دارونما تأثیر نداشته است، همین موضوع فایدۀ شربت ضدسرفه را زیر سئوال می‌برد. این نتیجه، توسط مطالعۀ دیگری که اخیراً منتشر شده، تأیید شده است.در نتیجه، عسل بهترین و مؤثرترین راه حل برای درمان سرفه است. می‌توان این طور نتیجه گرفت که دارو، هیچ فایدۀ خاصی ندارد زیرا فایدۀ بیشتری نسبت به دارونما از خود نشان نداده استبنابر اظهار عقیدۀ مؤلفان، عسل یک داروی مؤثر در مقابل سرفه برای بچه های ۲ تا ۱۸ سال است.برای بهبود کودکی که سرفه می‌کند، هر شب یک قاشق عسل به او بدهید.اما اگر سرفه های کودک بیش از یک هفته طول بکشد، مراجعه به پزشک ضروری خواهد بود.

سرفه خلط دار

زنجبیل یک ضد احتقان طبیعی است وبرای عفونت های دستگاه تنفسی و گلو استفاده میشود. همچنین، ضد ویروس ، ضد باکتری و ضد خلط است و موجب می شود که راحت تر نفس بکشید اضافه کردن یک قاشق غذاخوری برش زنجبیل تازه به یک فنجان آب جوش برای چند دقیقه و پس از آن دو قاشق چای خوری عسل اضافه کنید. نوشیدن این چای زنجبیل دارای اثر تسکین دهنده است چندین بار در طول روز مصرف کنید روش دیگر، چند بار در روز جویدن تکه زنجبیل خام و اضافه کردن زنجبیل به غذا است

بیشتر بخوانید : درمان سرفه های آلرژیک

سوزش چشم در کودکان

  • احمد جانی

درد کیسه صفرا درمان

سه شنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۳۶ ق.ظ

درد کیسه صفرا درمان

درد کیسه صفرا ,درد کیسه صفرا در بارداری,درد کیسه صفرا چگونه است,درد کیسه صفرا,درد کیسه صفرا درمان,درد کیسه صفراء,درد کیسه صفرا بعد از عمل,درد کیسه صفرا در بارداری چگونه است,درد کیسه صفرا در کجاست,درد کیسه صفرا نشانه چیست,سنگ کیسه صفرا در بارداری,سنگ کیسه صفرا در بارداری

درد کیسه صفرا

توضیحاتی در مورد درد کیسه صفرا

سنگ کیسه صفرا در اندازه های مختلفی وجود دارد و می تواند به کوچکی یک شن و یا به بزرگی یک توپ گلف باشد. بعضی از افراد فقط یک سنگ کیسه صفرا در کیسه صفرایشان دارند درحالی که بعضی ها ممکن است چند سنگ داشته باشند. به منظور بررسی درمان سنگ کیسه صفرا با گیاهان دارویی با ما همراه باشید.حدود ۸۰ درصد از مبتلایان به سنگ کیسه صفرا شاهد هیچ‌گونه علامتی نیستند. بنابراین، آن‌ها از ابتلای‌شان به سنگ کیسه صفرا باخبر نمی‌شوند. با وجود این، وقتی فردی دچار سنگ کیسه صفرا می‌شود، علائمی نظیر درد در سمت راست شکم، درد در کمر، احساس تهوع یا استفراغ، مشکل در گوارش،‌ احساس لرز و غیره را تجربه می‌کند. این دردها به مدت چند ساعت طول می‌کشند. اگر شما نیز به سنگ کیسه صفرا مبتلا شده‌اید، با مطالعه‌ی این مقاله درباره‌ی درمان‌های خانگی و طبیعی سنگ کیسه صفرا می‌توانید علائم آزاردهنده‌ی سنگ کیسه صفرای‌تان را کاهش دهید.

علائم درد کیسه صفرا

سنگ کیسه صفرا می تواند با عارضه یا بدون عارضه باشد، بدین معنی که برخی از افرادی که به سنگ کیسه صفرا مبتلا می شوند ، هیچ نوع عارضه ای را تجربه نمی کنند . به عبارت روشن تر، ممکن است فرد علائم سنگ کیسه صفرا نداشته باشد و به طور اتفاقی در سونوگرافی سنگ کیسه صفرا دیده شود .گاهی اوقات فرد همزمان سنگ وعلائم معمول سنگ کیسه صفرا را دارد،گاهی هم سنگ وجود دارد اما علائمی غیر معمول در بیمار دیده می شود. برخی از بیماران به سنگ کیسه صفرا مبتلا هستند و علائم آنرا نیز دارند ولی سنگ در سونوگرافی دیده نمی شود .

درمان درد کیسه صفرا

گیاه دارویی قاصدک از کبد شما حمایت می‌کند و به عملکرد کیسه صفرا کمک می‌کند. برگ قاصدک به افزایش دفع صفرا از کبد و در نتیجه زدودن سموم از آن و سوخت و ساز چربی کمک می‌کند. این گیاه همچنین برای تحریک کیسه صفرای تنبل موثر است. بنابراین، استفاده از قاصدک برای درمان سنگ کیسه صفرا منطقی به نظر می‌رسد. شما همیشه می‌توانید برگ‌های سبزرنگ و ظریف قاصدک را به سالادتان اضافه کنید یا آنها را بخارپزکنید و بخورید. همچنین می‌توانید چای قاصدک بنوشید. در اینجا دستورالعمل تهیه‌ی چای قاصدک را می‌بینید: مواد لازم: آب داغ- ۱ فنجان برگ خشک قاصدک- ۱ قاشق چایخوری عسل (اختیاری) – طبق سلیقه طرز تهیه: برگ‌های قاصدک را در یک ظرف یا فنجان بریزید. روی آن آب داغ بریزید. در ظرف را بگذارید و اجازه بدهید به مدت ۵ دقیقه خیس بخورند. اگر دوست دارید کمی عسل به این چای اضافه کنید. این چای را دو یا سه بار در روز بنوشید. اگر مبتلا به دیابت هستید، باید قبل از مصرف گیاه قادصک، با پزشک‌تان مشورت کنید.

علت درد کیسه صفرا

امار دقیقی مبنی بر این که چه تعداد افراد به سنگ صفرا مبتلا هستندوجود ندارد ولی به طور کلی این بیماری در گروه های سنی مختلف می تواند ایجاد شود . احتمال ابتلا به سنگ کیسه صفرا در دهه دوم زندگی بیشتر است. در سنین ۴۰تا ۶۹ سال ابتلا به سنگ کیسه صفرا شایع است طوری که احتمال ابتلا به سنگ کیسه صفرا دراین سنین چهار برابر بیشتر از احتمال ابتلا در بین افراد جوان است. خانم ها معمولا بیشتر از آقایان به سنگ صفرا مبتلا می شوند که دلیل آن به هورمون های زنانه بر می گرد. دلایل زیادی برای ابتلا به سنگ کیسه صفرا وجود دارد که می توان از میان آن ها به بارداری اشاره کرد . بارداری با تغییرات هورمونی همراه است و می تواند برخی از افراد را مستعد ابتلا به سنگ کیسه صفرا بکند .آن دسته از افرادی که تحت درمان با داروهای هورمونی هستنیا از داروهای ضد بارداری استفاده می کنند ، بیش از سایرین مستعد ابتلا به سنگ کیسه صفرا هستند.

نشانه های درد کیسه صفرا

وراثت و سابقه خانوادگی یک یاز دلایل مهم برای ابتلا به انواع بیماری ها محسوب می شود و ابتلا به سنگ کیسه صفرا نیز ازاین امر مستثنا نیست. آن دسته از افرادی که یکی از اعضای خوانوادشان به سنگ کیسه صفرا مبتلاست بیش از دیگران مستعد ابتلابه سنگ کیسه صفرا هستند . چاقی یکی دیگر از عواملی است که می تواند احتمال ابتلا به سنگ کیسه صفرا را افزایش بدهد. آندسته از افرادی که سریعا مقدار زیادی وزن از دست می دهندو رژیم های لاغری غیر اصولی می گیرند،بیش از بقیه افراد می توانند به سنگ کیسه صفرا مبتلا شوند. افراد مبتلا به دیابت مستعد ابتلا به انواع و اقسام بیماری های هستند ، این دسته از افراد می توانند به سنگ کیسه صفرا هم مبتلا شوند . ابتلا به سیروز کبدی(نوعی بیماری کبدی) و مصرف برخی داروها نیز در ابتدا به سنگ کیسه صفرا نقش دارند. بیماری های خونی تالاسمی می توانند باعث ابتلا به سنگ کیسه صفرا شود.

علائم درد کیسه صفرا چیست

به طور کلی سنگ کیسه صفرا می تواند با دردصفراوی همراه باشد . این درد در یک چهارم بالایی شکم (زیر گودی جناغ یا اپی گاستر )، زیر لبه دنده سمت راست شکم به وجود می آید. درد ناشی از سنگ کیسه صفرا اغلب کمتر از ۳۰دقیقه طول می کشدو با گذشت زمان رو به بهبود می رود. این درد در برخی از افراد حتی ممکن است تا ساعت ها دامه داشته باشد ولی به طور کلی زیر ۶ ساعت متوقف می شود. درد ناشی از سنگ کیسه صفرا، بعد از خوردن غذاهای چرب تشدید می شود.دردسنگ کیسه صفرا معمولا در شب ها ایجاد می شود . فواصل بین احساس درد ، از چند ساعت تا جند سال متفاوت است . علاوه بر درد علائمی چون تعریق ، تهوع استفراغ هم می توانند وجود داشته باشند . علائم غیر معمول ناشی از ابتلا به سنگ کیسه صفرا ، می تواند درد در قفسه سینه ،درد شکمی خاص، نفخ، احساسپربودن و سنگینی بعد از غذا ،احساس تورم شکم ،باد گلو ، سوزش در ناحیه قفسه سینه و … باشد .

درمان خانگی درد کیسه صفرا

استفاده از آب میوه‌ها و سبزیجات عمدتا توسط درمان‌های طبیعی سنتی برای سنگ کیسه صفرا توصیه می‌شوند. یکی از این نوشیدنی‌ها که از ترکیب ریشه‌ی چغندر، خیار و هویج تهیه می‌شود برای کیسه صفرا بسیار مفید است. چغندر نه تنها کیسه صفرا و کبدتان را تقویت و پاکسازی می‌کند، بلکه به پاک‌سازی روده بزرگ و خون‌تان نیز کمک می‌کند. خیار، به دلیل میزان آب بالایی که دارد، برای زدودن سموم کبد و همچنین کیسه صفرا عالی است؛ آب هویج که سرشار از ویتامین ث و دیگر مواد مغذی است نیز چنین تاثیری روی کبد و کیسه صفرا دارد. مواد لازم: یک عدد چغندر یک عدد خیار ۴ عدد هویج (متوسط) به یاد داشته باشید، شما باید مقدار مساوی از آب خیار، هویج و ریشه‌ی چغندر داشته باشید. بنابراین، در صورت نیاز، مقدار هر یک از سبزیجات افزایش یا کاهش بدهید. به‌عنوان مثال، شما می‌بایست یک سوم لیوان از آب ریشه‌ی چغندر، آب هویج و آب خیار را با هم مخلوط کنید تا یک لیوان آب‌میوه‌ی مخلوط داشته باشید طرز تهیه: آب هر سه را (خیار و هویج و چغندر) بگیرید. آنها را با هم ترکیب کنید. این ترکیب را روزی دو بار بنوشید. حتی می‌توانید سیب، کرفس و زنجبیل به این ترکیب اضافه کنید تا بر فواید آن بیفزایید

مسکن درد کیسه صفرا

در صورت کوچک بودن سنگ‌ کیسه صفرا و حاوی کلسیم نبودن آنها، می‌توان این سنگ‌ها را با مصرف قرص اسید اورسودوکسی کولیک حل کرد و از بین برد. این قرص را باید مدتی طولانی (بیش از دو سال) مصرف کرد و احتمال ایجاد مجدد سنگ پس از متوقف کردن درمان نیز وجود دارد.

برای تسکین درد کیسه صفرا

سونوگرافی یکی از راههای تشخیصی خوب محسوب می شود ولی درآن همیشه نمی توان سنگ را دید. نتایج سونوگرافی در افراد مختلف متفاوت است و همیشه سنگ در کیسه صفرا مطرح نیست بلکه ممکن است درکیسه صفرای فرد به جای سنگ ،شن یا لجن وجود داشته باشد .

درمان فوری درد کیسه صفرا

این سخن طلایی که خوردن یک سیب در روز دکتر را از شما دور نگه می‌دارد، بیخودی معروف نشده‌است. سیب با خواص درمانی زیادی که دارد، می‌تواند سنگ صفرا را از بین ببرد. برای این منظور می‌توانید آب سیب یا سرکه سیب بخورید. اسید مالیک موجود در سیب به نرم شدن سنگ کیسه صفرا کمک می‌کند و سرکه جلوی تولید کلسترول را توسط کبد می‌گیرد. کلسترول مسئول تشکیل سنگ در کیسه صفرا است. این میوه نه تنها سنگ صفرا را از بین می‌برد بلکه از شکل‌گیری مجدد آنجلوگیری می‌کند؛ همچنین از درد در زمان عود بیماری می‌کاهد. مواد لازم: ۱ لیوان آب سیب ۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب طرز تهیه: سرکه سیب را به آب سیب اضافه کنید. خوب این دو را مخلوط کنید. این نوشیدنی را یک بار در روز بنوشید. در واقع، این یک درمان طبیعی بسیار خوب است برای این‌که به سرعت از دردی که در طول حمله‌ی سنگ صفرا دارید، رها شوید. همچنین، هنگامی که از سنگ صفرا خلاص شدید، باید به خوردن سیب ادامه بدهید. شما در واقع می‌توانید به صورت دائمی سس سیب تازه‌ی نپخته مخلوط با چغندر خام خرد شده و ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون و کمی آب لیمو‌ی تازه بخورید.

کاهش درد کیسه صفرا

کیسه صفرای گلابی شکل می‌تواند با میوه‌ای به شکل خودش تمیز شود- بله خودِ گلابی! انجمن پزشکی امریکا (AMA) می‌گوید که حدود ۸۰ درصد از سنگ‌های صفراوی توسط کلسترول سخت تشکیل می‌شوند. اعتقاد بر این است که پکتین موجود در گلابی به سنگ‌های پر از کلسترول کیسه صفرا متصل می‌شود و به این شکل آنها از بدن خارج می‌شوند. هرچند، با توجه به مجله‌ی انگلیسی تغذیه، پکتین از تشکیل سنگ کیسه صفرا جلوگیری نمی‌کند و اثر قابل توجهی بر سوخت‌وساز کلسترول ندارد. اما از قدیم باور بر این است که آب گلابی سنگ صفرا را از بین می‌برد. به توجه به مزایای این میوه، می‌توان گفت که هیچ ضرری در مصرف آب گلابی وجود ندارد. می‌توانید آن را با دیگر داروهای خانگی برای سنگ کیسه صفرای‌تان ترکیب کنید. اگر مایل هستید این روش را امتحان کنید، دستورالعمل را در ادامه می‌بینید، چگونه آب گلابی را برای از بین بردن سنگ‌های صفراوی بخورید. مواد لازم: نصف لیوان آب داغ نصف لیوان آب گلابی عسل- ۲ قاشق غذاخوری طرز تهیه: آب گلابی را با آب گرم مخلوط کنید. عسل را به آن اضافه و خوب مخلوط کنید. این ترکیب را سه بار در روز بنوشید

درد کیسه صفرا چگونه است

ابتلا به سنگ صفرا یکی از مشکلات شایع محسوب می شود وخیلی از افراد به دردسرهای ناشی از آن دچار می شوند. سنگ کیسه صفرا قابل درمان است و باید برای برطرف کردن آن حتما از پزشک متخصص گوارش کمک گرفت.«دکتر امیر منصور رضا دوست » فوق تخصص گوارش و کبد بالغین و عضو مرکز تحقیقات بیماری های گوارش و کبد بیمارستان فیروزگر ،شمارا با سنگ صفرا و درمان آن آشنا می کند.

درد کیسه صفرا در بارداری

بهتر است خانم ها در زمان بارداری در زمینه سنگ کیسه صفرا بیشتر مراقب باشند چون در این دوران نسبت به قبل بیشتر در معرض خطر آن قرار دارندو این سنگ ها برای بدن بیماران بسیار آزار دهنده و مخرب هستند یک فوق تخصص گوارش و کبد با بیان اینکه زنان باردار در خطر ابتلا به سنگ صفرا هستند، یادآور شد: در دوران بارداری میزان هورمون‌ استروژن افزایش می‌یابد که این مساله موجب کاهش تخلیه صفرا می‌شود که این مساله موجب ایجاد سنگ ریزه صفرا می‌شود.

درد کیسه صفرا

اگر شکم تان درد بگیرد با خودتان چه میگویید ؟حتما سراغ شربت معده و هزار و یک جور قرص می روید تا به این صورت، از درد خود بکاهید .در حالی که ممکن است این درد ارتباطی به معده نداشته باشد و شما به سنگ صفرا مبتلا شده باشید.

بیشتر بخوانید : درد قولنج در بارداری ♥ درد دور ناف در کودکان ♥ درد کبد چرب چگونه است

  • احمد جانی

بیماری سرطان قلب

شنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۷، ۰۵:۰۷ ق.ظ

بیماری سرطان قلب

سرطان قلب ,سرطان قلبی,سرطان قلب ویکی پدیا,علائم سرطان قلب,بیماری سرطان قلب,چرا سرطان قلب نداریم,علاعم سرطان قلب,درمان سرطان قلب,علایم سرطان قلب,آیا سرطان قلب وجود دارد,علایم سرطان قلبی,علائم سرطان قلبی,سرطان ایست قلبی,در مورد سرطان قلبی,سرطان و بیماری قلبی,راه درمان سرطان قلب

سرطان قلب

توضیحاتی در مورد سرطان قلب

صحبت از بیماری‌های قلبی می‌شود توجه بیشتر افراد به سمت شایع‌ترین بیماری‌های قلبی و عروقی می‌رود. بهتر است بدانید طیف بیماری‌های قلبی بسیار وسیع‌تر از بیماری‌های عروقی قلب است. مثلا ممکن است تاکنون نام «سرطان قلب» به گوش بسیاری از افراد نخورده باشد اما سلول‌های قلب هم می‌توانند سرطانی شوند،تومورهای قلبی می‌توانند اولیه (خوش‌خیم و بدخیم) یا متاستاسیک (بدخیم) باشند.تومورهای اولیه قلب نادرند. تقریبا سه‌چهارم آنها خوش‌خیم و بقیه عمدتا بدخیم هستند. تمام تومورهای قلبی می‌توانند حیات بیمار را به خطر اندازند و اکثر آنها به کمک جراحی قابل درمان هستند که باید هر چه زودتر تشخیص داده شوند. تومورهای قلبی ممکن است طیف وسیعی از تظاهرات قلبی و غیرقلبی را ایجاد کنند. محل و اندازه تومور، دو عامل اصلی در تعیین علائم و نشانه‌های اختصاصی هستند که بسیاری از آنها در بیماری‌های قلبی شایع‌تر مشاهده می‌شوند، از جمله درد قفسه سینه، سنکوپ، نارسایی قلبی، اختلال ریتم قلبی یا آریتمی، اختلالات هدایتی و تجمع مایع در برون‌شامه قلب (پریکارد) یا بدون تجمع مایع در برون‌شامه قلب.«میگزوم» یا تومور بافت مخاطی شایع‌ترین نوع تومورهای اولیه قلب در تمام گروه‌های سنی است؛ آنها یک‌چهارم تا نیمی از تومورهای کشف شده در جسد و در حدود سه‌چهارم از تومورهای درمان شده به کمک جراحی را به خود اختصاص می‌دهند. این تومورها در تمام سنین دیده می‌شوند، اما شایع‌ترین سن ابتلا، دهه‌های سوم تا ششم زندگی است. این تومورها در زنان شایع‌ترند. اگرچه این تومورها تک‌گیرند، برخی از آنها خانوادگی هستند و به صورت اتوزومی غالب به ارث می‌رسند یا بخشی از یک سندروم را تشکیل می‌دهند که شامل مجموعه‌ای از اختلالات مانند خال‌های رنگی، تومورهای بیضه، تومور خوش‌خیم هیپوفیز همراه با غول‌آسایی یا آکرومگالی یا رشد بیش از حد بدن و… هستند. برخلاف تومورهای تک‌گیر، تومورهای بافت مخاطی خانوادگی یا همراه با سندروم‌های مختلف، در سنین پایین‌تر ایجاد می‌شوند، متعدد هستند یا در بطن‌ها تشکیل می‌شوند و موارد عود آنها پس از جراحی بیشتر است که ماهیت چند کانونی آنها را نشان می‌دهد. شایع‌ترین تظاهرات بالینی این تومور مشابه بیماری‌های دریچه میترال است. تومورهای بافت مخاطی بطنی ممکن است همانند تنگی زیر دریچه آئورت یا زیر دریچه ریوی، خروجی بطن را مسدود کنند. این تومورها ممکن است لخته شدن خون در ریه یا محیطی را ایجاد کنند و با علائم و نشانه‌های سرشتی نظیر تب، کاهش وزن، ناخوشی، درد مفاصل، بثورات پوستی، چماقی شدن انگشتان، کم‌خونی، سندرم لاغری، افزایش تعداد گلبول‌های قرمز خون و کاهش تعداد پلاکت‌های خون همراه باشند.سرطان‌های بدخیم به دو دسته سارکوم‌ها و کارسینوم‌ها تقسیم می‌شوند بافت‌درگیر نوع هایپرپلازی نام سرطان اپیتلیوم خوش‌خیم پاپیلوما اپیتلیوم بدخیم کارسینوما بافت همبند خوش‌خیم — بافت همبند بدخیم سارکوما غدد خوش‌خیم آدنوم غدد بدخیم آدنوکارسینوم سرطان به سه طریق به شرح زیر در بدن گسترش می‌یابد: از طریق بافت: سرطان به بافت نرمال مجاور حمله می‌کند. از طریق دستگاه لنفاوی: سرطان به دستگاه لنفاوی حمله می‌کند و در عروق لنفاوی حرکت می‌نماید و به دیگر نقاط بدن می‌رسد. از طریق خون: سرطان به سیاهرگ‌ها و مویرگ‌ها حمله می‌کند و همراه خون به دیگر نقاط بدن می‌رسد. هنگامی‌که سلول‌های سرطانی از تومور اولیه (اصلی) جدا می‌شوند و همراه لنف یا خون به دیگر نقاط بدن می‌رسند، ممکن است توموری دیگر (ثانویه) تشکیل شود. این فرایند را متاستاز می‌نامند. تومور ثانویه (متاستازی) از همان نوع تومور اولیه است. به‌عنوان مثال، اگر سرطان پستان به استخوان‌ها گسترش یابد، سلول‌های سرطانی در استخوان در واقع سلول‌های سرطان پستان هستند، و بیمای سرطان متاستازی پستان است و سرطان استخوان نمی‌باشد. 

علائم سرطان قلب

بیشتر بیماری‌های قلبی و عروقی سبب بروز علایمی مانند نامنظم شدن ضربان قلب ، عدم تأمین خون کافی به قلب و اختلال در عملکرد طبیعی قلب می‌شوند

علایم سرطان قلب

باید به این نکته اشاره کرد که تومورهای قلبی بدخیم همیشه باعث بروز علایم نمی‌شوند و این بیماری را با استفاده از آزمایش‌های مشخص می‌توان تشخیص داد. علایم سرطان قلب ممکن است مشابه علایم بیماری‌های دیگر باشد

علاعم سرطان قلب

این علایم ممکن است خفیف یا شدید باشند. در اینجا فهرستی از این علایم ارائه شده است: غش کردن و تب حمله‌ی قلبی درد ناگهانی در قفسه‌ی سینه ضربان قلب نامنظم از دست دادن اشتها اختلال در عملکرد دریچه‌ی قلب درد پریکارد تاکی کاردی تنگی نفس تقلیل حفره‌ی دهلیزی بزرگ شدن قلب تورم در غشاء خارجی قلب افزایش دمای بدن ممکن است تنها واکنشی بی‌خطر نباشد. این احتمال وجود دارد که این واکنش‌ها نشانه‌ی شروع چیزی خطرناک‌تر باشند.

چرا سرطان قلب نداریم

قلب به خاطر داشتن ماهیت ماهیچه‌ای و غیرچربی و داشتن محافظ غشای خارجی نمی‌گذارد سرطان و سلول‌های سرطانی در درونش رشد کنند. در وقع سرطان قلب وجود دارد اما نادر است.

آیا سرطان قلب وجود دارد

به طور کلی سرطان، رشد و تکثیر سلولی در اندام‌ها و ماهیچه‌های بدن است. اما گفته می‌شود که ماهیچه‌های قلب گنجایش کمی برای تکثیر و رشد سلولی دارند. اگر زیاد راجع به سرطان قلب صحبت به میان نمی‌آید به این دلیل است که معمولا سرطان از قلب ناشی نمی‌شود اما می‌تواند به آنجا کشیده شود.

درمان سرطان قلب

تشخیص به موقع برای جلوگیری از وضعیت‌های خطرناکی که ممکن است به خاطر تشکیل تومور باعث مسدود شدن جریان خون به قلب شوند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برای از میان برداشتن تومورهایی که بدخیم نیستند ممکن است از عمل جراحی انجام شود. برای انتخاب روش درمان اندازه و موقعیت تومور و سلامت عمومی بیمار در نظر گرفته می‌شوند. در مورد تومورهای اولیه بدخیم از شیمی درمانی و پرتو درمانی برای از بین بردن سلول‌های سرطانی استفاده می‌شود.

بیماری سرطان قلب

علت دقیق بروز سرطان قلب مشخص نیست. تحقیقات نشان می‌دهند که لنفوم‌ها مسئول تشکیل تومورها در داخل قلب هستند. به علاوه، احتمال گسترش تومور به قسمت‌های دیگر بدن باعث پیچیدگی می‌شود. مصرف داروهای شیمی درمانی می‌تواند منجر به سرطان قلب شود. بیمارانی که قبلاً تحت پرتو درمانی قرار گرفته‌اند نیز ممکن است به بیماری‌های کرونری مبتلا شوند.

سرطان قلب ویکی پدیا

سرطان قلب تومورهای سرطانی است که در قلب بوجود می‌آید و اغلب از بافت‌های نرم بدن ناشی می‌شود. معمولا سرطان قلب نادر است و بیشتر تومورهای قلبی غیرسرطانی هستند. گاهی اوقات سرطان‌هایی مانند سرطان ریه که در نواحی اطراف قلب بوجود می‌آید می تواند پس از مدتی رشد کند و قلب یا نواحی اطراف آن را نیز شامل شود. سرطان می‌تواند در جای دیگری در بدن شروع شود و از طریق جریان خون به قلب گسترش یابد.

چه سرطان هایی بر قلب تاثیر می گذارند

سرطان‌های که ممکن است بر قلب اثر بگذارد از این مواردند: سرطان ریه سرطان سینه سرطان کلیه سرطان خون سرطان دستگاه لنفاوی سرطان پوست

عوارض سرطان روی قلب

سرطان می‌تواند از راه‌های مختلف بر قلب اثر بگذارد. نوع نادری از سرطان به نام تومور کارسینوئید هورمون‌های را تولید می‌کند که می‌تواند به دریچه‌های قلب آسیب بزند. علاوه بر این، برخی درمان‌های سرطان همچون شیمی درمانی، پرتو درمانی و هورمون درمانی می‌تواند باعث بروز مشکلات و اختلالات قلبی شود.

سرطان قلب چیست

تومورهای قلبی نادر هستند و تنها 20 درصد این تومورها تبدیل به سرطان می‌شوند. در این مقاله علایم ، علل ایجاد ، تشخیص و درمان این بیماری را مورد بحث قرار می‌دهیم. سرطان به رشد و تقسیم غیر عادی و کنترل نشده‌ی سلول‌ها گفته می‌شود. سرطان قلب از انواع نادر سرطان است که در آن تقسیم سلولی غیر عادی ممکن است در بافت‌های نرم قلب اتفاق بیافتد یا از قلب به قسمت‌های دیگر بدن گسترش پیدا کند. تومورهای اولیه که در داخل قلب تشکیل می‌شوند معمولاً بدخیم نیستند ولی تومورهای ثانویه ممکن است تبدیل به تومورهای سرطانی شوند. تومورهایی که در قلب تشکیل می‌شوند خطرناک نیستند زیرا، تقسیم سلولی در بافت‌های قلب پس از نقطه‌ای خاص متوقف می‌شود. این بیماری سلول‌های قلب را نسبت به تشکیل تومور مقاوم می‌کند.

سرطان قلب و درمان آن

اگر چه استفاده از روش‌های درمانی می‌تواند تا حدی به بهبود عملکرد قلب کمک کند ولی، پیش بینی تومورهای قلبی بدخیم دشوار است. انجام اقدامات درمانی لازم و حمایت کردن از بیمار می‌تواند تا حد زیادی به جلوگیری از تشدید بیماری کمک کند. به بیمار توصیه می‌شود در دوره‌های زمانی منظم تحت آزمایش قرار بگیرد.

عوارض سرطان قلب

برخی عوارض قلبی در بیماران مبتلا به سرطان عبارتند از: نارسایی قلبی تنگی رگ‌های تغذیه‌کننده قلب و اسپاسم عروق فشارخون بالا بیماری‌های دریچه‌ای قلبی بیماری‌های پرده اطراف قلب ایجاد لخته در وریدهای پا و شریان‌های ریوی

سرطان قلب

در کلینیک قلب و سرطان، بیماران ابتدا براساس فاکتورهای خطر بیماری قلبی، و نوع سرطان و درمان‌های احتمالی، مورد بررسی های اولیه قرارگرفته و توصیه‌های لازم درباره درمان‌های احتمالی قلبی و ملاحظات درمانی سرطان انجام‌خواهد شد. سپس براساس شرایط قبل از درمان، در مورد روش و زمان بررسی‌های مجدد در طول درمان سرطان نیز توصیه‌های لازم انجام خواهدشد تا عوارض احتمالی قلبی درمان‌های سرطان به سرعت تشخیص داده شده و در موارد لزوم، در مورد ضرورت تغییر درمان سرطان و یا آغاز درمان‌های دارویی قلبی نیز تصمیم‌گیری شود. همچنین در صورت وجود فاکتورهای خطر بیماری قلبی، همزمان با درمان سرطان، این فاکتورها نیز درمان می‌شوند تا خطر بروز بیماری قلبی به حداقل برسد. در این کلینیک همچنین بررسی های اولیه قلبی قبل از جراحی های سرطان نیز برای بیماران انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید : درد قلب در کدام ناحیه است ♥ حمله قلبی چگونه رخ میدهد ♥ سکته قلبی چیست ♥ سرطان ریه درمان قطعی دارد

در مورد سرطان قلبی


  • احمد جانی

درد عضلات گردن و کتف

شنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۷، ۰۴:۱۱ ق.ظ

درد عضلات گردن و کتف

درد عضلات ,درد عضلات بعد از تمرین بدنسازی,درد عضلات دست,درد عضلات گردن,درد عضلات پا,درد عضلات قفسه سینه,درد عضلات کمر,درد عضلات ران پا,درد عضلات واژن در بارداری,درد عضلات پشت,درد عضلانی بعد از تمرین بدنسازی,علت درد عضلات بعد از تمرین بدنسازی

درد عضلات

توضیحاتی در مورد درد عضلات

وقتی نوبت به درد عضلانی می رسد، به طور کل دو نوع درد داریم: یک درد هست که قابل تحمل است و می توانید با آن کنار بیایید و درد دیگری هم هست که به هیچ وجه نباید نادیده اش بگیرید. اگر نتوانید این دو موقعیت را از هم تشخیص دهید، ممکن است خیلی برایتان مشکل ساز شود چون آسیبدیدگی هایی هست که اگر بطور مداوم تشدید شوند، مطمئناً نیاز به زمان استراحت طولانی مدتی پیدا می کنند. یاد گرفتن تفاوت این دو درد، به خصوص اینکه بفهمید برای چه دردهایی باید احساس خطر کنید، به شما کمک می کنند همچنان به تمریناتتان ادامه دهید و از آسیبدیدگی ها هم دور بمانید.درد عضلانی که با تاخیر شروع میشود Delayed Onset Muscle Soreness DOMS همان است که روز بعد از یک فعالیت سنگین بدنی شما را با درد شدیدی از خواب بیدار میکند. شروع این درد 48-24 ساعت بعد از انجام فعالیت بدنی است. وقتی شما فعالیت بدنی را انجام میدهید که فشاری بیش از حد به عضلات شما وارد میکند و عضلات شما آنقدر قوی نیستند که تحمل فشار وارده را بکنند فیبرهای عضلانی آن کشیده شده و پارگی های میکروسکوپی در آن ایجاد میشود. این آسیب ها موجب میشوند تا یکی دو روز بعد از فعالیت ذکر شده به علت التهاب و آزاد شدن مواد شیمیایی مولد درد در محل، فرد دچار درد عضلانی شود. راه پیشگیری از این وضعیت رعایت دو نکته اساسی است. اول اینکه قبل از شروع هر فعالیت ورزشی و یا فعالیت سنگین بدنی باید نرمش های کششی را به اندازه کافی انجام داد تا فیبرهای عضلات و تاندون ها و رباط های اطراف مفصل بلندتر شده و قابلیت انعطاف بیشتری پیدا کنند و دوم اینکه شدت و مدت هر فعالیت ورزشی جدید را باید بتدریج افزایش داد تا بدن فرصت کافی را برای تطبیق دادن خود به آن داشته باشد. 

درمان درد عضلات

در مواردی که درد عضلات بدنبال فعالیت بدنی شدید ایجاد شده است اقدامات زیر معمولا میتواند در کاهش شدت درد موثر واقع شود استراحت و کاهش فعالیت های بدنی استفاده از استامینوفن و یا داروی ضد التهاب مانند ایبوپروفن سرد کردن محل درد در 72-24 ساعت اول و پس از آن استفاده از گرمای موضعی انجام نرمش های کششی بعد از چند روز استراحت و سپس انجام ورزش هایی مانند راه پیمایی، شنا و دوچرخه سواری استراحت و خواب به اندازه کافی و استفاده از روش های ریلاکسیشن مانند یوگا و مدیتیشن با این حال وقتی که شدت درد زیاد بوده و یا علت آن مشخص نباشد، درد بیش از سه روز طول بکشد و یا علائمی از عفونت وجود داشته باشد باید حتما به پزشک مراجعه کرد.

علت درد عضلات

درد عضلات یا میالژی Myalgia درد شایعی است که تقریبا هر کسی آن را تجربه کرده است. ممکن است خفیف یا بسیار شدید و غیر قابل تحمل باشد. معمولا در عرض چند روز خوب میشود ولی گاهی اوقات ممکن است ماه ها به طول انجامد و در هر جایی از بدن از گردن تا کمر، ران، ساق بازو و یا حتی دست دیده میشود. درد عضلات در غالب اوقات به علت استفاده بیش از حد از آن در حین کار یا ورزش و یا بدنبال ضربه به عضله و یا کشیدگی آن بوجود میاید. این درد ممکن است در حین فعالیتی که آن را بوجود آورده شروع شود و یا بعد از مدتی پدید آید.

درمان درد عضلات بین دنده ای

عروق و اعصاب بین دنده ای (intercostal) در فضاهای بین دنده ای قرار دارند و به محتویات این فضاها پوست ناحیه مجاور خون رسانی و عصب دهی می کنند. موارد استفاده: بلاک اعصاب بین دنده ای برای درمان درد و تشخیص منشا آن در قفسه سینه و قصمت بالایی شکم کاربرد دارد. این بلاک به همراه بی حسی موضعی می تواند ابزار تشخیصی برای کشف منشا دردهای قفسه سینه و قسمت یالایی شکم استفاده شود. اگر مشکوک به تخریب عصب بین دنده ای باشیم، این تکنینک برای تشخیص میزان ازکارافتادگی حرکتی و حسی استفاده می شود. بلاک عصب بین دنده ای به همراه بی حسی موضعی می تواند برای کنترل دردهای حاد مانند شکستگی های دنده، هرپس زوستر حاد و درد ههای سرطانی مورد استفاده قرار گیرد تا با درمان های دارویی و جراحی منشا درد درمان شود.

درمان درد عضلات بعد از ورزش

کوفتگی پس از ورزش این تصور را در شما پدید می‌آورد که یک جلسه‌‌‌‌ی عرق کردن با کیفیت داشته‌اید. ولی کوفتگی همیشه به این معنا نیست که بعد از آن اندام‌تان خیلی عالی خواهد شد. اغلب اوقات، هنگامی احساس کوفتگی می‌کنیم که عضلات بی‌تحرکمان که قبلا هیچ گاه از آن‌ها استفاده نکرده بودیم، درگیر شوند. حتی اگر خوش اندام هستید، کلاس ورزشی جدید یا تمرین ورزشی جدید که بدن‌تان به آن عادت ندارد باعث می‌شود تا چند روز درد بکشید. پاتریک والش فیزیوتراپیست، مالک و مدیر کلینک پزشکی شیفت در نیویورک اذعان می‌دارد که: “کوفتگی بدن ناشی از پارگی‌های ریزی در عضلات است.” متخصصان پیش از این تصور می‌کردند، کوفتگی از علائم ساخت اسید لاکتیک در مفاصل است، “ولی بعدها متوجه شدند وقتی شما فعالیتی انجام می‌دهید که مدت‌هاست انجام نداده‌ا‌ید ، پارگی‌‌های ریزی در عضلات شما رخ می‌دهد”، همین پارگی‌ها عامل دردیست که بعد از یک دویدن فوق‌العاده طولانی و یک کلاس ورزش گروهی جدید احساس می‌کنید. والش تاکید می‌کند که بهترین راه خلاص شدن از دردهای عضلانی، در وهله‌ی اول جلوگیری از وقوع آن است. وی اضافه می‌کند: ” همیشه اول نرمش کنید تا بدن‌تان گرم شود، اینگونه حرکات در فیزیوتراپی و آموزش شخصی به حرکات آمادگی موسوم هستند.” به جای انجام حرکات کششی که اگر به صورت درجا باشد حقیقتا مانع از عملکرد سریع شما می‌شود، بهتر است خودتان را از نظر ذهنی و جسمی برای ورزش آماده کنید. حرکاتی برای گرم نمودن ماهیچه‌ها انجام دهید. به عنوان مثال اگر قرار است بسکتبال بازی کنید، حرکاتی پهلو انجام دهید تا پاها و باسن‌ شما گرم شود. اگر پس از تعطیلات، دوباره به روال ورزش برگشته‌اید یا تمرین جدیدی را امتحان کرده‌اید که موجب کوفتگی عضلاتتان شده، این روش‌ها را امتحان کنید تا موجب التیام کوفتگی‌ها‌ و کوتاه شدن زمان استراحت‌تان گردد.

درد عضلات دست

گرفتگی عضلات معمولا با درد همراه است؛‌ ولی به ندرت علت خاص و نگرا‌ن‌کننده ای دارد. موضوع در مورد گرفتگی دست کمی متفاوت است و می‌تواند نشانه‌ای از کم‌آبی بدن، آسیب عصبی و حتی بارداری باشد. مهمترین علل گرفتگی عضلات دست عبارتند از: 1-استفاده بیش از حد از عضلات دست استفاده بیش از حد عضلات در فعالیت‌های تکراری و نگه داشتن دست در یک موقعیت خاص برای مدت طولانی، فشار عصبی زیادی به عضلات وارد می کند و می‌تواند منجر به گرفتگی عضلات دست شود. نوشتن، تایپ کردن و فعالیت‌هایی مانند دوچرخه‌سواری می‌تواند منجر به خستگی عضلات و برهم‌خوردن تعادل الکترولیتی و درد عضلات شود. 2-کمبود مواد مغذی کمبود ویتامین D، کلسیم، منیزیم، پتاسیم و روی مهمترین دلیل گرفتگی عضلات دست هستند که با رژیم غذایی مناسب برطرف می‌شوند. 3- مشکلات عصبی هرگونه آسیب به اعصاب می‌تواند منجر به گرفتگی عضلات شود. اختلالات اعصاب محیطی نیز از دلایل گرفتگی عضلات است. 4- گردش خون ضعیف گردش خون ضعیف می‌تواند منجر به کاهش دمای دست و انگشتان دست و پا شود و در این اندام‌ها گرفتگی ایجاد کند. 5- کم‌آبی بدن کم‌آب بدن یکی از مهمترین دلایل گرفتگی عضلات است. نوشیدن الکل و کار و فعالیت در گرما بدون نوشیدن آب کافی می‌تواند منجر به گرفتگی عضلات شود. 6- شیوه زندگی ناسالم مصرف الکل، خواب ضعیف، رژیم غذایی نامناسب و مصرف داروهای خاص مانند دیورتیک از جمله مواردی هستند که می‌توانند باعث ایجاد گرفتگی شوند. 7-بارداری گرفتگی عضلات در دوران بارداری بسیار شایع است و کمبود کلسیم می‌تواند زنان باردار را در معرض اسپاسم قرار دهد.

درد عضلات گردن

اگر به طور ناگهانی، مخصوصاً هنگام اسکات زدن با وزنه های خیلی سنگین، در ناحیه سر احساس درد کردید، بلافاصله دست نگهدارید و نگاهی به فرم حرکتتان بیندازید. این درد که نباید از آن غافل شوید، می تواند درنتیجه اورلود رگ های خونی به خاطر فشار تمرین باشد یا اینکه یکی از عضلات درگیر در برخورد با فشار و استرس وارده از طرف وزنه ها، مشکل دارد. اگر شما هم از جمله بدنسازانی هستید که در حرکت اسکات با وزنه های شدیداً سنگین کار می کنید، اطمینان یابید که حین حرکت نگاهتان رو به جلو باشد و عضلات شانه و گردن را کاملاً شل و آزاد نگه دارید. اگر حالتتان به اینصورت نباشد، ممکن است مقداری از فشار وزنه ها روی گردن و سر وارد شده و باعث درد جدی در این ناحیه شود.

درد عضلات پا

درد پا می تواند دائمی یا متناوب باشد، ناگهانی یا به تدریج بوجود می آید و کل پا یا ناحیه ای موضعی مثل ساق پا یا ران پا را تحت تاثیر قرار می دهد. پا درد می تواند انواع مختلفی داشته باشد از جمله شدید، حاد، همراه با سوزش و آزاردهند. بعضی از انواع درد پا صرفا آزاردهنده هستند، اما دردهای شدیدتر پا بر توانایی شما در راه رفتن یا انداختن وزن بدن بر روی پای شما تاثیر گذار هستند. گاهی آنها به صورت پا درد شبانه و یا درد لگن تا پاها نیز بروز می کنند.

درد عضلات قفسه سینه

حدود نیمی از مواردی که با درد قفسه سینه به اورژانس مراجعه می کنند دچار درد قلبی نمی باشند. بسیار از این بیماران مبتلا به درد های عضلانی اسکلتی می باشند که با درمانهای طب فیزیکی درمان می شوند. سایر علل درد سینه غیر قلبی ، مشکلات مری و معده ، مشکلات روحی و مشکلات ریوی است. متاسفانه بسیاری از این بیماران درمان مناسبی دریافت نمی کنند. در مقاله ای که اخیرا توسط دکتر رئیسی و دکتر احدی و همکاران منتشر شده به یکی از موارد نادر این حالت اشاره شده است. بیماری که شش ماه از درد سینه رنج می برد تومر نخاعی خوش خیم تشخیص داده شد و پس از جراحی کاملا بهبود یافت.

درد عضلات کمر

بااینکه همیشه باید مراقب هر نوع درد کمر که برایتان اتفاق می افتد باشید، وقتی درد آن مستقیم و شدید باشد، باید بلافاصله دست از تمرین بکشید چون این مورد یکی از حادترین دردهایی است که به هیچ وجه نباید نادیده بگیرید. درد تند و تیز معمولاً نشانه ای آشکار است که مشکلی در بدنتان اتفاق افتاده و علت آن ممکن است جابه جا شدن دیسک یا وارد شدن فشار روی عصب باشد. اگر تعداد بالایی لیفت انجام داده اید که نیاز به بالا بردن وزنه بالای سرتان داشته است (مثل وزنه برداری یکضرب، پرس سرشانه و از این قبیل) پس فشار زیادی روی استخوانهای مهره ها وارد کرده اید. از جمله اصلاحاتی که باید صورت دهید، تغییر طرز قرارگیریتان است چون ممکن است حرکت را در حالتی انجام داده باشید که ستون مهره ها خارج از تراز رفته باشد که موجب درد عمیقی در بدن می شود. دراولین فرصت به یک پزشک متخصص مراجعه کنید تا ببینید کمرتان تا چه میزان آسیب دیده است و قبل از اینکه دوباره به سراغ وزنه ها بروید، حتماً مشکلتان را برطرف کنید. یادتان باشد درصورت داشتن چنین مشکلی به هیچ عنوان به تمرین ادامه ندهید، چون کوچکترین مشکلی که برای ستون مهره هایتان اتفاق بیفتد، سایر نقاط بدنتان هم در معرض آسیبدیدگی جدی قرار می گیرند.

درد عضلات ران پا

دلایل پا درد و علت درد کشاله ران می توان به موارد زیر اشاره کرد: گرفتگی عضلات: علت اصلی پا درد گرفتگی یا اسپاسم عضلانی است. خستگی عضلانی، کم شدن آب بدن و بعضی از داروها مثل داروهای ادرار آور و استاتین منجر به گرفتگی عضلانی و درد پا می شوند. آسیب دیدگی: پادرد همچنین اغلب نشان دهنده نوعی آسیب دیدگی است. این آسیب دیدگی ها از قرار زیر هستند: کشیدگی عضله و درد کشاله ران التهاب تاندون درد ساق پا (دردی که پس از استفاده بیش از حد در قسمت پایین ساق پای خود تجربه می کنید) شکستگی تنشی استخوان از جمله بیماری هایی که منجر به پا درد می شوند می توان به موارد زیر اشاره کرد: تصلب شریان (سفت شدن شریان ها) ترومبوز سیاهرگی عمقی ( لخته خونی که با دوره های طولانی استراحت در رختخواب به وجود می آید) نقرس رگ های واریسی وجود عفونت در استخوان یا بافت های پا آسیب عصبی (اغلب در نتیجه بیماری هایی مثل دیابت ) لغزش دیسک (این وضعیت بیمار علاوه بر علت کمر درد ، علت دردکشاله ران که تا ساق پا نیز ادامه می یابد نیز میباشد.) بیماری اسگود شلاتر (صفحه رشد درشت نی در بین نوجوانان) تومورهای بدخیم در استخوان داروهای مشخص مثل کورتیکواستروئیدها تومورها یا کیست های خوش خیم (مخصوصا روی درشت نی و استخوان ران) بیماری لگ، کالو-پرتس (نکروز یا سیاه شدن سر استخوان ران در لگن بچه ها که عموما در بین کودکان و نوجوانان) لغزش سر استخوان ران (عموما در بین کودکان، مخصوصا کودکانی که اضافه وزن دارند) اضافه وزن که بطور مثال باعث پا درد در بارداری می شود .اگر تمرینات سنگین اسکات، ددلیفت یا لانگز انجام می دهید و درد بسیار شدید و ناگهانی در ناحیه کشاله های ران احساس کردید، حتماً همان لحظه دست از تمرین بکشید چون این دردی است که به هیچ وجه نباید از آن غافل شوید. این درد برحسب شدت آسیبدیدگی، می تواند یک گرفتگی عضلانی ساده باشد یا کشیدگی جدی عضلات. اگر خواستید همان حرکت را دوباره انجام دهید (مثلاً حرکت لانگز) و این درد همچنان ادامه داشت، اما با شدت کمتر، این نشانه کاملاً روشنی است که عضلات داخلی ران شما به طور جدی دچار کشیدگی شده اند. بااینکه برخی گرفتگی های عضلانی حین تمرینات سنگین انتظار می رود اما این نوع درد و کشیدگی—که تقریباً مشابه گرفتگی است—نشانه این است که چیزی به طور جدی در بدنتان مشکل پیدا کرده و برای جلوگیری از آسیبدیدگی بیشتر حتماً باید دست بکشید. اگر مشکلتان همین است، آن حرکت را متوقف کرده و سراغ تمرین بعدی بروید، البته دقت کنید که تمرین بعدیتان روی عضلاتی کار کند که دیگر روی عضله مورد نظر فشار وارد نکند. همچنین بلافاصله بعد از تمرین عضله آسیبدیده را به دقت بکشید و درصورت امکان روی آن یخ بگذارید تا اگر تورم دارد برطرف شود. چهار روز تا یک هفته به آن عضله استراحت بدهید و بعد دوباره تمرینات خود را از سر بگیرید.

درد عضلات واژن در بارداری

درد واژن در بارداری یکی از معمول ترین دردها در این دوران است . بارداری با تغییرات زیادی در بدن خانم ها همراه است و انواع و اقسام دردها را ممکن است در آنها ایجاد کند. تغییرات اندام های بدن در زمان بارداری و رشد بیشتر جنین در بدن مادر از مهم ترین دلایل این دردها در این دوران است.فال روزانه جنین در رحم مادر در حال رشد کردن است و هرچه به ماههای آخر بارداری نزدیک تر میشود چای کمتری برای حرکت در شکم مادر دارد و از سویی دیگر رحم مادر بزرگ شده و فشار زیادی به ماهیچه های اطراف آن وارد میشود که همین علائم باعث درد واژن در بارداری میشوند. در سه ماهه آخر بارداری شما درد های زیادی از قبیل درد پشت، اسیدی شدن معده، تورم پاها و درد سینه ها و … تحمل می کنید. یکی دیگر از این ناخوشی های آخر بارداری، درد واژن است . درد واژن معمولا در سه ماهه سوم بارداری رخ میدهد که به دلیل افزایش فشار در دهانه رحم است. زنانی که درد واژن را قبل از باردار شدن داشتند در زمان بارداری نیز این درد را خواهند داشت

درد عضلات

به غیر ار فعالیت های بدنی سنگین که شایعترین علت دردهای عضلات هستند این درد ها ممکن است علل دیگری هم داشته باشند که عبارتند از : مصرف بعض داروها مانند بعضی داروهای ضد فشار خون، کوکائین و بعضی داروهای ضد کلسترول مانند استاتین درماتومیوزیت، پلی میوزیت، لوپوس، ام اس اختلال الکترولیتی در بدن مانند کمبود پتاسیم یا کلسیم بدن عفونت هایی مانند آنفلوآنزا، مالاریا، پولیومیلیت، تریشین، بیماری لایم پلی میالژی رابدومیولیز سندروم کمپارتمان مزمن سندروم خستگی مزمن نارسایی عروقی اندام پورفیری

درد عضلات پشت

اشخاصی که اغلب کارهای نشسته دارند و ساکن و بی تحرک هستند حتما باید به خود استراحت داده و ساعتی یکبار از جای خود برخیزند و چند قدمی راه بروند و حتی الامکان از صندلی های نرم استفاده نمایند و فرم نشستن خود را تغییر دهند. درد پشت بدن شامل درد قسمت بالا و میانی پشت بدن، از پایین گردن تا بالای کمر را شامل میشود .امروزه به دلیل نحوه زندگی روزمره ما، درد پشت شکایتی شایع در بین بسیاری از افراد می باشد. درد پشت در واقع یک بیماری نیست، بلکه یک نشانه میباشد. نشانه ای از بد نشستن وبد ایستادن که سبب وارد ساختن فشارهای زیاد به عضلات و مهره های ناحیه پشت می شود. پشت درد انواع مختلفی دارد که بر مبنای منشاء ایجاد درد آنها را تقسیم می کنند و درمان نیز بر اساس این تقسیم بندی صورت می پذیرد و می تواند شامل ترکیبی از داروهای مسکن یا ضد التهاب، ورزش درمانی و فیزیوتراپی، انواع تزریقات مختلف در عضلات و مفاصل ناحیه پشت ( برای دیسک مهره ای پشت و آرتروز مهره های پشت) و به ندرت جراحی ( در موارد دیسک شدید ) باشد. در این صفحه به طور مفصل تر در این باره توضیح داده می شود. در این بخش سعی می کنیم شما را با علل درد پشت و راه های درمان آن آشنا سازیم. متخصصین ما در مرکز جامع طب فیزیکی و توانبخشی نشاط با تکیه بر دانش و امکانات روز دنیا سعی در ارایه بهترین خدمات تشخیصی و درمانی جهت مشکلات و شکایات ناحیه پشت را دارند.

بیشتر بخوانید : گرفتگی عضلات پا در خواب ♥ درد مفاصل انگشتان دست

علت سوزش کف دست و پا در بارداری


  • احمد جانی

ماهی شوریده جنوب

شنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۷، ۰۳:۰۲ ق.ظ

ماهی شوریده جنوب

ماهی شوریده ,ماهی شوریده به زبان انگلیسی,ماهی شوریده جنوب,ماهی شوریده طرز تهیه,ماهی شوریده در بارداری,ماهی شوریده شکم پر,ماهی شوریده هندیجان,ماهی شوریده در فر,ماهی شوریده سوخاری,ماهی شوریده جیوه دارد,ماهی شوریده به زبان انگلیسی,ماهی شوریده جنوب قیمت,خواص ماهی شوریده جنوب,طرز پخت ماهی شوریده جنوب

ماهی شوریده

توضیحاتی در مورد ماهی شوریده

ماهی شوریده در سایز های مختلفی صید میشود و از حدود 50 گرمی تا 2 کیلوگرمی عرضه میگردد اندازه و ابعاد ماهی هیچ تفاوتی در مزه و ارزش غذایی آن تاثیری ندارد. صید ماهی شوریده بیشتر با تور انجام میشود. بیشتر در بازار بصورت کامل عرضه میگردد و فقط کافیست سر ماهی را جدا و شکمش را خالی کرد. ماهی شوریده یکی از بهترین ماهی های جنوب است که دارای خار کمی است و می شود خار آن را گوشتش به آسانی جدا کرد. گوشت شوریده سفید رنگ و سرشار از امگا3 می باشد. پخت و پز ماهی شوریده بصورت سرخ کردنی و خورشتی ( قلیه ) انجام می شود.

قیمت ماهی شوریده

شوریده داخلی ( سایز XL ) 21,500 نمودار تغییر قیمت شوریده داخلی ( سایز XL ) شوریده داخلی ( سایز L ) 19,000 نمودار تغییر قیمت شوریده داخلی ( سایز L ) شوریده داخلی ( سایز M ) 18,000 نمودار تغییر قیمت شوریده داخلی ( سایز M ) شوریده وارداتی شکم خالی ( سایز L ) —

خواص ماهی شوریده

نتایج تحقیقات علمی انجام شده حاکی از آن است که ماهی شوریده منبع خوبی از پروتئین است. همچنین نسبت اسیدهای چرب امگا 3 به امگا 6 بیان کننده غنی بودن گوشت ماهی شوریده از اسیدهای چرب امگا3 می­باشد و بنابراین این ماهی­می­تواند به عنوان یک غذای دریایی سالم و مغذی در سبد غذایی خانواده­های ایرانی قرار گیرد.

طرز تهیه ماهی شوریده

مواد لازم فیله ماهی شوریده: یک عدد (250 گرم) تخم‌مرغ: 2 عدد آرد سفید: 100 گرم آرد سوخاری: 200 گرم نمک و فلفل سیاه یا قرمز به میزان لازم روغن سرخ‌کردنی به میزان لازم لیموترش بزرگ: یک عدد زعفران آب کرده:‌یک قاشق سوپ‌خوری سس گوجه‌فرنگی به میزان دلخواه طرز تهیه: 1 ماهی شوریده را در ظماهی شوریده سوخاریرفی با نمک و زعفران آب کرده مزه‌دار کنید. آب لیموترش را هم گرفته و به ماهی اضافه کنید. همه جای ماهی را به زعفران، نمک و آبلیمو آغشته کرده، در ظرف را ببندید و به مدت یک ساعت در یخچال بگذارید. 2 بعد از استراحت کردن و مزه‌دار شدن، ماهی را از یخچال بیرون آورده و به آرد آغشته کنید. به این صورت که در بشقابی آرد ریخته، ماهی را در آرد بخوابانید و بعد آن را برگردانید تا طرف دیگر ماهی هم آردی شود. 3 تخم‌مرغ‌ها را در ظرفی شکسته، با چنگال هم بزنید تا یکدست شود. ماهی آردی را در ظرف تخم‌مرغ‌ها بیندازید تا همه جای ماهی به تخم‌مرغ آغشته شود. 4 در ظرف مسطح دیگری، آردسوخاری ریخته، نمک و فلفل سیاه یا قرمز را هم به آرد سوخاری اضافه کرده و مخلوط کنید. حالا ماهی را از تخم‌مرغ خارج کرده و در آرد سوخاری بغلتانید. همه جای ماهی باید به آرد سوخاری آغشته شود. 5 وقتی دو طرف ماهی را در آرد سوخاری غلتاندید کف دستتان را روی گوشت ماهی فشار دهید تا آرد سوخاری به خورد ماهی برود. 6 در تابه‌‌ای روغن ریخته و روی حرارت بگذارید تا داغ شود. پس از امتحان کردن روغن و اطمینان از داغی آن، ماهی را به آرامی در روغن داغ انداخته و سرخ کنید. 7 بعد از یکی ، دو دقیقه ماهی را برگردانید تا طرف دیگر آن هم سرخ شود. ماهی معمولا قطری حدود 2 سانتی‌متر دارد که برای پخت آن و سرخ شدن دو طرف آن 5 دقیقه کافی است. 8 پس از طلایی شدن هر دو طرف ماهی آن را در ظرف مورد نظر گذاشته و با سبزیجات مورد نظر و سس گوجه فرنگی تزئین کنید.

ماهی شوریده طرز تهیه

▪ ماهی شوریده ۱ / عدد ▪ تمبر هندی ۱ / بسته کوچک ▪ تره، گشنیز، نعناع، جعفری و ریحان خرد شده ۱ / پیمانه بزرگ ▪ آرد ذرت یا گندم ۱ / قاشق غذاخوری ▪ کره ۵۰ / گرم ▪ سیر رنده شده ۳ / حبه ▪ گوجه‌فرنگی خرد شده ۲ / عدد ▪ پیاز ۱ / عدد ▪ نمک و ففل قرمز / به مقدار لازم ● طرز تهیه: بعد از شستن ماهی، آن را از کمر باز می‌کنیم تا به شکم برسیم. داخل شکم ماهی را خالی می‌کنیم و می‌شوییم. به طوری که شکم ماهی باز نشود و شکل آن به هم نخورد. تمبر هندی را با نصف لیوان آب کاملا مخلوط و صاف می‌کنیم تا مایه ترش رنگ و غلیظی به دست آید. پیاز و سیر را نیز با کره تفت می‌دهیم. بعد سبزی‌ها را اضافه می‌کنیم. وقتی سبزی‌ها نرم شدند، آرد را می‌ریزیم و خوب مخلوط می‌کنیم. بعد هم مایع تمبر هندی را همراه نمک و فلفل به مواد می‌افزاییم. سپس می‌گذاریم تا مایه کاملا‌ غلیظ شود. آنگاه مواد را از کمر درون ماهی ریخته و با نخ و سوزن ماهی را می‌دوزیم و در کاغذ آلومینیوم می‌پیچیم. زمان پخت این ماهی یک ساعت و ده دقیقه در پنجره وسط فر و در دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد است.

طرز تهیه ماهی شوریده در فر

ماهی شکم پر جنوبی زمان آماده سازی زمان پختن ۶۰ دقیقه مناسب برای ۴نفر وعده غذایی ناهار مواد لازم: ماهی جنوب (حلوا،صبیتی،شوریده…) یک کیلو گرم شنبلیله ۱۰۰ گرم پیاز یک عدد سیر ۳الی۴ حبه شیره تمر هندی ۲ قاشق غذاخوری فلفل سیاه به میزان لازم زردچوبه ۲ قاشق چای خوری نمک و فلفل قرمز به میزان لازم دستور پخت : شکم ماهی را به آرامی از پهلو برش می دهیم و تیغ هایش را در می اوریم.سپس ماهی را با کمى نمک، زرد چوبه، فلفل قرمز (درصورت تمایل ادویه مخصوص ماهی )و شیره تمر هندی یا اب لیمو طعم دار میکنیم و کنار میگذاریم. سپس پیاز و سیر خرد شده را در ماهیتابه سرخ میکنیم. گشنیز و شنبلیله خرد شده را هم به ان اضافه نموده و یک قاشق غذاخوری شیره تمر هندی را به سبزی اضافه نموده و میگذاریم سبزی به خوبی سرخ شود. ماهی طعم دار شده را نیم ساعت در فر میگذاریم سپس ان را بیرون می آوریم. اکنون سبزی سرخ شده را درون شکم ماهى قرار می دهیم و دوباره ان را در فر میگذاریم. دقت کنید سبزی روی شکم ماهی نسوزد. ماهی تان را بالیمو و سبزی تزئین کنید. نوش جان!

طبخ ماهی شوریده

ماهی شوریده معمولا برای هر نوع غذائی که با ماهی پخت می شود از جمله قلیه ماهی، حواری ماهی، ماهی شکم پر و….. مناسب است. ولی بهترین روش پخت آن سرخ کردنی می باشد. اگر قصد داشتید ماهی شوریده را در فِر بصورت شکم پُر درست کنید، سر و دم ماهی را نزنید چون شکل و جلوه زیباتری دارد.ماهی شوریده گوشتی نرم و لذیذ دارد و می توان آن را به صورت سرخ کرده یا شکم پر تهیه نمود. ماهی شوریده نیز می تواند انتخاب مناسبی برای سبزی پلو ماهی شب عید باشد.

طرز تهیه ماهی شوریده خوشمزه

مواد لازم: ماهی: 2 تکه آرد: 4 قاشق غذاخوری زردچوبه: یک قاشق سوپ‌خوری فلفل قرمز: یک‌دوم قاشق چای‌خوری ادویه ماهی: یک قاشق چای‌خوری نمک: یک قاشق چای‌خوری روش تهیه: روش کار بسیار ساده است. آرد را با زردچوبه و نمک و فلفل و ادویه ماهی (که می‌توانید از ادویه‌فروشی‌ها و سوپرمارکت‌های بزرگ تهیه کنید) خوب مخلوط کنید. دوطرف ماهی‌ها را در ترکیب آرد و ادویه بزنید و در روغن داغ سرخ کنید. به همین سادگی، حالا ماهی آماده است تا با پلو سرو شود.

انواع ماهی شوریده

“طهطهو “از خانواده ی شوریده ماهیان . در بندر هندیجان به این ماهی “غُرغُر” می گویند که این ماهی هم از خانواده ی شوریده ماهیان است.“میش ماهی خال دار” از خانواده ی شوریده ماهیان ، مزه ی گوشت این ماهی از شوریده ی اصلی چیزی کم ندارد.میش ماهی بهترین نوع بعد از شوریده ی اصلی است که مشتریان خاص خودش رو داره.و حتی بعضی از مشتریان این ماهی بر این عقیده اند که ، مزه ی این ماهی از تمام ماهیان جنوب لذیذتر و بهتر می باشد و برای هر نوع غذائی که با ماهی درست می کنن،از میش ماهی می توان استفاده کرد.

طرز تهیه ماهی شوریده سرخ شده

مواد لازم: ماهی: 2 تکه نمک و فلفل: به میزان لازم رب: یک قاشق غذاخوری آرد: یک قاشق سوپ‌خوری تمبر هندی گوجه فرنگی: سه عدد طرز تهیه: 1 برای تهیه این غذا ابتدا روی تکه ماهی‌ها نمک و فلفل بپاشید و آنها را داخل روغن سرخ کنید بعد کنار بگذارید. 2. در یک تابه مقداری روغن بریزید و یک عدد پیاز نگینی خرد شده را سرخ کنید. در ادامه 3 حبه سیر ریز خرد شده و ادویه‌ها (ادویه کاری، زردچوبه و فلفل قرمز از هر کدام نصف قاشق چای‌خوری ) رابه مواد اضافه کنید. بعد از کمی تفت دادن یک قاشق غذاخوری رب گوجه‌فرنگی و یک قاشق سوپ‌خوری آرد را هم اضافه کنید و خوب هم بزنید تا بوی خامی رب و آرد گرفته شود. 3. در آخر رنده شده و یک استکان آب تمبرهندی و مقداری نمک را هم اضافه کنید و اجازه دهید سالونه به مدت 10 تا 15 دقیقه با حرارت ملایم جا بیفتد و غلیظ شود. نکته: یکی از عادات غذایی جنوبی‌ها این است که سر سفره همراه غذاهای دریایی حتما رطب یا خرما یا حلوا گذاشته می‌شود و بر این باور هستند که گرمی موارد یاد شده از طبع سرد ماهی می‌کاهد و آن را خنثی می‌کند که ازجمله می‌توان به دسرهای خوشمزه‌ای چون، حلوا خرمایی، رنگینک، حلوای انگشت پیچ و… اشاره کرد.

مشخصات ماهی شوریده

خانواده: شوریده ماهیان Sciaenidae نام علمی:Otolithes ruber نام انگلیسی: Tigertooth croaker نام فارسی: ماهی شوریده نام بومی: شوریده، موش ماهی، ببردندان ماهی شوریده:ماهی دوکی شکل ظریف و کشیده ای است با فلس ریز نقره ای که ظاهر ان به ماهی سوف شمال بی شباهت نیست گوشت آن سفید و کم خار است و پس از پخت، نرم و لطیف است. رنگ بدن آن در ناحیه پشتی قهوه ای و در میانه بدن و شکم نقره ای و باله های سینه ای و شکمی آن قهوه ای تیره میباشد و دارای باله پشتی بلندی می باشد که تا نزدیک دم آن میرسد. طول ماهی شوریده به 70 سانتی متر میرسد ولی معمولا 30 تا 40 سانتی متر است. این ماهی ها دارای اتولیت یا سنگریزه شنوایی بسیار بزرگی می باشند که نام جنس ماهی شوریده یعنی اتولیتس نیز بر همین اساس انتخاب شده است. اُشبُل (تخمک) ماهی شوریده ارزش غذائی بالایی دارد و بسیار لذیذ و خوشمزه می باشد.

ماهی شوریده جنوب

ماهی شوریده یکی از ممتاز ترین و خوشمزه ترین ماهی های جنوب است تیغ و خار کمی دارد که به راحتی از گوشت آن قابل تفکیک می باشد این ماهی دارای ارزش تجاری بالایی بوده که به صورت تازه، خشک یا نمک سود در بازار فروخته می شود و در بازار جهانی جز دسته ماهی های گران و درجه یک قرار دارد و از دیرباز مورد توجه بوده است.این ماهی به خاطر طعم و مزه آن در از دیرباز مورد توجه است. ماهی شوریده یکی از خوشمزه ترین و لذیذترین ماهی های جنوب ایران است که علاوه بر طعم عالی بافت گوشتی و لطیفی دارد و قابل فیله شدن است و تیغ های ریز و آزاردهنده هم ندارد که گوشت به راحتی از آن جدا می شود .

ماهی شوریده در بارداری

کودکانی که مادران آنها در دوران بارداری ماهی مصرف کرده‌اند از ضریب هوشی بالاتری به نسبت سایر کودکان برخوردار شده و خطر ابتلا به آلرژی نیز در آنها کمتر است. اما کارشناسان سازمان غذا و داروی ایالات متحده مشهور به FDA و سازمان حفاظت از محیط زیست مشهور به EPA اعتقاد دارند خوردن برخی از ماهی‌ها در دوران بارداری جایز نیست و به دلیل وجود حجم بالای جیوه در ترکیبات آن می‌تواند سبب بروز نقایص مادرزادی در نوزاد شود، علاوه بر زنان باردار، زنانی که در دوران شیردهی هستند یا زنانی که کودک زیر دوسال دارند نیز باید از مصرف برخی از ماهی‌ها خودداری کنند زیرا در شیر آنها اثر می‌گذارد و می‌تواند اثرات مضر بر نوزاد داشته باشد. از جمله این ماهی‌ها می‌توان tilefish from the Gulf of Mexico, shark, swordfish, orange roughy, bigeye tuna, marlin, king mackerel را نام برد که حاوی مقادیر بالایی از جیوه هستند. در عوض برخی از ماهی‌های در دسترس حاوی مقادیر کمی از جیوه هستند و مصرف آنها به میزان استاندارد در دوران بارداری بلامانع است که از آن جمله می‌توان ماهی سالمون، میگو و ماهی آزاد را نام برد. براساس آمارها بیش از 50 درصد زنان بنا به باور اشتباه در خصوص خطرناک بودن مصرف ماهی در دوران بارداری از این خوراک سالم استفاده نمی کنند و در عوض از گوشت قرمز استفاده می کنند که می‌تواند برای سلامت آنها در دراز مدت خطرناک باشد.

ماهی شوریده

این گونه در خلیج فارس و دریای عمان، دریای شرق و جنوب چین، رودخانه ارن، جریان ساحلی سومالی، خلیج سن میگل، اقیانوس آرام پراکنش دارند.. تغذیه آن ماهی ها ، میگوها و سایر بی مهرگان می‌باشد، صید آن به وسیله تور گوشگیر و ترال کف بوده اما به روش ورزشی (قلاب دستی با طعمه ساردین ) هم صید می‌گردد و پراکنش آن در دنیا بیشتر در آب‌های با عمق 10 تا 40 متر می‌باشد.

بیشتر بخوانید : ماهی قزل آلا ♥ ماهی کپور ♥ ماهی اسکار ♥ ماهی سفید

درمان سوزش کف پا به روش طب سنتی


  • احمد جانی

درد پشت سر حالت تهوع

شنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۷، ۰۲:۱۰ ق.ظ

درد پشت سر حالت تهوع

سردرد پشت سر ,سردرد پشت سر و گردن,سردرد پشت سر سمت چپ,سردرد پشت سر و حالت تهوع,سردرد پشت سر در بارداری,سردرد پشت سر در کودکان,سردرد پشت سر و چشم,سردرد پشت سر و گوش,سردرد پشت سر و پیشانی,سردرد پشت سر علامت چیست,سردردهای پشت سر و گردن,درد پشت سر و گردن نشانه چیست,علت سردرد پشت سر و گردن,دلیل درد پشت سر و گردن

سردرد پشت سر

توضیحاتی در مورد سردرد پشت سر

اگر چه درد موجود در پشت سر یک اتفاق معمول است، علت یا علتهای واقعی چنین نوع سردردهایی هنوز ناشناخته است. اعتقاد بر این است که سردردهای تنشی به علت گرفتگی‌های عضلانی در نواحی پشت گردن و سر ایجاد می‌شوند. با این حال، بر اساس مشاهدات دقیق، کارشناسان به چند علت احتمالی دست یافته‌اند. * میگرن * خستگی و یا فشار بیش از حد * خستگی چشم *استرس روانی (افسردگی و فشار روحی) *مسائل دندانپزشکی (فشار دادن فک و دندان قروچه) *سیگار و اعتیاد به الکل (یا ترک ناگهانی آنها) *نگه داشتن سر در یک حالت برای مدت طولانی (رانندگی مداوم و یا مشغول کار با کامپیوتر) *حالت قرار گرفتن نامناسب بدن، شیوه زندگی ناسالم، و عدم ورزش منظم *برخی از علل ثانویه شامل سردردهای خوشه‌ای و عفونت سینوس *در برخی از موارد، عوامل وراثت نیز ممکن است یک دلیل بالقوه درد در پشت سر باشد علت درد درناحیه پشت سر و سمت چپ سر

علت سردرد پشت سر

سردردها می توانند آزاردهنده باشند یا به علت شدت آن ها منجر به بروز مشکلات شدیدتر شوند. این دردها ممکن است در هر جایی از سر رخ دهد. سردردهایی که منجر به بروز درد در پشت سر می شود، می تواند علل مختلفی داشته باشد. بسیاری از این علت ها از طریق علائم شناسایی می شوند. این علائم عبارتند از نوع درد تجربه شده و دیگر قسمت هایی که ممکن است درد بروز کند.درد پشت سر بر اثر آرتروز ناشی از التهاب و تورم در ناحیه گردن است.سردردهای آرتروز منجر به درد پشت سر و گردن می شود. در این حالت حرکت دادن سر معمولا باعث شدیدتر شدن درد می شود. این سردردها ممکن است با هر نوع آرتروزی بروز کند. رایج ترین آنها آرتریت روماتوئید و استئوآرتریت است.

عوامل سردرد پشت سر

بیرون زدگی دیسک کمر در ناحیه گردن باعث درد و تنش در گردن می شود. این مسئله منجر به بروز نوعی سردرد به نام سردرد گردنی cervicogenic headache می شود. درد معمولا در پشت سر شروع و حس می شود. به علاوه در پشت چشم ها نیز ممکن است احساس درد کنید. دیگر علائم این عارضه عبارتند از ناراحتی در شانه ها یا قسمت های بالای بازوها. *بیرون زدگی دیسک Herniated disk: فتق یا بیرون زدگی دیسک مشکلی است که دربالشتک لاستیکی (دیسک) بین استخوانهای (مهره ها) ستون فقرات بوجود می آید. سردردهای گردنی ممکن است زمانی که دراز می کشید، تشدید شوند. بعضی افراد به علت شدت درد از خواب بیدار می شوند. زمانی که دراز کشیده اید، ممکن است احساس فشار در قسمت بالای سر خود داشته باشید، شبیه به یک وزنه روی سر.

دلایل سردرد پشت سر

سردردها بیشتر از عوامل مانند: -استرس -خستگی -نخوردن غذا -مشکلات عضلانی در گردن شما -عوارض جانبی دارو، از قبیل استفاده طولانی مدت داروهای ضد درد و مسکن -عفونت های سینوس و آلرژی نیز می تواند باعث سردرد شود. سردرد ناشی از عفونتهای سینوسی، نتیجه التهاب است که منجر به فشار و درد پشت گونه ها و پیشانی شما می شود.در حال حاضر استفاده بیش از حد از دارو برای درمان سردرد واقعا می تواند باعث سردرد شود. این شایع ترین اختلال سردرد ثانویه است و تا 5 درصد جمعیت را تحت تاثیر قرار می دهد. سردرد ناشی از مصرف بیش از حد دارو، بوی بد دهان را بدتر می کند.

سردرد پشت سر و گردن

وضعیت بد بدن هم می تواند منجر به بروز درد پشت سر و گردن شود. وضعیت بد بدن باعث ایجاد تنش در پشت، شانه ها و گردن می شود. این تنش می تواند منجر به سردرد شود. در این شرایط ممکن است درد مبهم و تپش دار در پایه جمجه خود حس کنید.

درمان سردرد پشت سر

درد پشت سر ناشی از وضعیت بد بدن بلافاصله با مصرف استامینوفن برطرف می شوند. در طولانی مدت با بهبود وضعیت بدن خود می توانید این سردردها را به طور کامل درمان کرده از بروز آنها پیشگیری کنید. برای بهبود وضعیت بدن یک صندلی مناسب برای محل کار خود انتخاب کنید و در هنگام نشستن روی صندلی هر دو پایتان روی زمین قرار بگیرد.

سردرد پشت سر

سردردهای تنشی معمولا با ضد دردهای بدون نسخه درمان می شوند. پزشک ممکن است برای سردردهای تنشی شدیدتر و مزمن دارو تجویز کند. به علاوه داروهای پیشگیری کننده مانند داروهای ضد افسردگی یا شل کننده های عضلانی برای کاهش سردردهای آینده تجویز می شوند.

علت سردرد پشت سر سمت چپ

میگرن در هر قسمتی از سر ممکن است بروز کند، اما اکثر مردم این درد را در قسمت چپ سر یا پشت سر خود احساس می کنند. میگرن ممکن است منجر به بروز موارد زیر شود: • درد شدید ضربان دار • تهوع • استفراغ • اشک آلود شدن چشم ها • حساسیت به نور و صدا میگرن ممکن است در سمت چپ سر شروع شود و سپس به اطراف شقیقه ها و بعد به پشت سر کشیده شود.برای میگرن پزشک هم داروی پیشگیری کننده، مانند مسدود کننده های بتا و هم داروی ضد درد تجویز می کند. برخی داروهای بدون نسخه، مانند *Excedrin Migraine به طور خاص برای میگرن تهیه شده اند. به علاوه پزشک کمک می کند تا عوامل تشدید کننده میگرن را شناسایی کرده و از محرک ها پرهیز کنید. * Excedrin Migraine:این دارو ترکیب استامینوفن، آسپیرین و کافئین است که اختصاصا برای درمان دردهای میگرن تجویز می شوند.

سردرد پشت سر در بارداری

سردرد بارداری ممکن است در تمام سر، قسمت پیشانی یا پشت سر مادر بروز کند و با علایم فشاری، ضربانی یا در موارد شدید همراه تهوع و استفراغ باشد.سردرد از مشکلات شایع مادران باردار است که شدت آن از خفیف تا شدید متغیر است. سردرد بارداری در سه ماهه اول حاملگی شیوع بیشتری دارد. سردرد بارداری ممکن است در تمام سر، قسمت پیشانی و یا پشت سر مادر بروز کند و با علایم فشاری، ضربانی و یا در موارد شدید همراه با تهوع و استفراغ باشد. در بعضی خانم‌ها این سردردها معمولا صبحگاهی‌اند و در برخی دیگر بعدازظهر‌ها شروع می‌شوند.

سردرد پشت سر نشانه چیست

تقریبا علت همه سردردها از جمله میگرن یک عامل است. یک جریان الکتریکی در قسمت پشت مغز به طور اشتباه تولید می شود و دردهای ناحیه سر را به وجود می آورد. تقریبا در میان مردم سراسر جهان این باور اشتباه وجود دارد که سردرد یکی از نشانه های ابتلا به تومور مغزی است، در حالی که این موضوع به هیچ وجه درست نیست. تحقیقات نشان می دهد فقط یک درصد افرادی که به دلیل سردرد به مراکز پزشکی مراجعه می کنند، دچار یک مشکل جدی و خطرناک هستند. با اینکه بسیاری از سردردها چندان مهم نیستند، اما در بعضی از موارد شما حتما باید به پزشک مراجعه کنید. علت درد درناحیه پشت سر و سمت چپ سر

سردرد پشت سر و حالت تهوع

تهوع و استفراغ از دیگر علایم همراه با سردرد و از نشانه های تومورها مغزی کودکان است که دومین شکایت مهم آنها از بین دردهاست.سردرد ها علل مختلفی دارند، مثلا درمیگرن تاثیرمیانجی های شیمیایی مانند سروتونین، پرومتا گلاندین ها و تیرامین عامل سردرد است و درمنژیت های چرکی به علت واکنش های التهابی و سموم میکروبی و در واسکولیت ها به علت التهاب دیواره سرخرگ ها و تحریک گیرنده های آنها سردرد بروز می کند.میگرن ازسردردهایی است که از دوران کودکی آغاز می شود ولی اوج پیدایش نشانه های آن بین 20 تا 35 سالگی است، ولی آرتروز گیجگاهی سردردی است که تقریبا همیشه پس از 45 سالگی بروزمی کند و با افزایش میزان رسوب خون خود را نشان می دهد و پیدایش سردردهایی که به آنها سر درد ناشی از تومور های مغزی است، معمولا هنگام میانسالی بروز می کند ولی بیشتر سردرد هایی که به آنها سردرد مزمن روزانه گفته می شود مربوط به 25 تا 35 سالگی است.

سردرد پشت سر در کودکان

سردرد در کودکان و نوجوانان بسیار رایج است. سردرد می‌تواند از نوع اولیه باشد، به این معنی که خود یک مشکل است یا آن‌ها می‌توانند ثانویه یا علامت‌دار باشند، به این معنی که آن‌ها تنها نشانه‌ای از مشکل پزشکی اصلی یا آسیب به عضلات سر و گردن هستند. کودکان و نوجوانی که سردردهایی را تجربه می‌کنند که پیشرفت می‌کنند بدین معنی که در طول زمان شدیدتر می‌شوند یا مکرر هستند و نیاز به آزمایش عصبی دارند ممکن است به دلیل مشکلات پزشکی جدی باشند. کودکان و نوجوانانی که این توصیفات برایشان صدق می‌کند باید در اسرع وقت پزشک خود را ببینند.رژیم غذایی سالم که حاوی سبزی‌ها،میوه‌ها و گیاهان است می‌تواند اولین قدم برای جلوگیری از سردرد باشد. شیوه زندگی منظم، که در آن کودک هرروز در زمان معین غذا می‌خورد و می‌خوابد نیز می‌تواند از شروع سردرد تنشی جلوگیری کند.

سردرد پشت سر و پیشانی

سردرد پیشانی دردی است که در جلوی جمجمه، قسمت جمجمه ای که مغز در آن قرار دارد تجربه می شود. این به طور چشمگیری با پیشانی، ناحیه سر که در بالای ابروها و زیر خط مو قرار دارد همبستگی دارد. با این حال، از لحاظ مرز دوم (یعنی خط مو) این می تواند بسته به اینکه آیا یک فرد دارای خط ریزش موی بالا یا پایین یا طاس است متفاوت باشد. اصطلاح “فرونتال” درد ناشی از استخوان پیشانی جمجمه است. گاهی اوقات این ممکن است شدید ترین منطقه درد باشد اما سردرد به این منطقه خاص محدود نمی شود. ممکن است مقداری از درد در سر و یا در قسمت های دیگر، به عنوان مثال شقیقه، همراه با درد در جلوی سر باشد. ماهیت درد و شدت می تواند در سردرد پیشانی متفاوت باشد و اغلب علایم همراه با ناراحتی چشم نیز وجود دارد.

علت سردرد پشت سر سمت راست

سردرد می تواند موجب درد خفیف یا شدید در ناحیه های مختلف، از جمله سمت راست پوست سر ، جمجمه گردن، دندان ها یا چشم ها شود. در حالی که سردرد می تواند ناراحت کننده باشد، بعید است که علت آنها “درد مغزی” باشد. مغز و جمجمه انتهای عصبی ندارند، به طوری که آنها به طور مستقیم باعث درد نمی شوند. در عوض، طیف وسیعی از عوامل از عدم خواب کافی تا کافئین می تواند باعث سردرد شود. سردرد ها انواع مختلفی دارند که به دلایل متعددی ایجاد می شوند که از انواع آن ها می توان به میگرن، سردرد تنشی، سردرد خوشه ای، سردرد سینوسی، سردرد پشت گوش، سردرد یک طرفه مانند سردرد سمت چپ سر و سردرد سمت راست سر اشاره کرد.

بیشتر بخوانید : سردرد میگرنی چیست ♥ سردرد پیشانی در کودکان ♥ سردرد عصبی مزمن ♥ سردرد خوشه ای چیست

علائم التهاب کلیه در کودکان


  • احمد جانی

درد کشاله ران چپ در بارداری

شنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۷، ۰۱:۱۳ ق.ظ

درد کشاله ران چپ در بارداری

درد کشاله ران ,درد کشاله ران در بارداری,درد کشاله ران راست در مردان,درد کشاله ران چپ در زنان,درد کشاله ران در زنان,درد کشاله ران در اوایل بارداری,درد کشاله ران راست,درد کشاله ران در ماه اول بارداری,درد کشاله ران راست در زنان,درد کشاله ران و زیر شکم,درد کشاله ران در بارداری خطرناک است

درد کشاله ران

توضیحاتی در مورد درد کشاله ران

کشاله ران مساحتی از بدن است که بین شکم و پا قرار دارد. ناحیه کشاله ران دارای پنج عضله است که برای حرکت دادن پا با هم کار می کنند. درد کشاله ران به طور معمول از آسیب های ناشی از فعالیت بدنی، مانند ورزش، در یکی از این عضلات ناشی می شود. کشیدگی و کوفتکی عضلات این ناحیه یکی از شایع ترین دلایل علل درد کشاله ران در ورزشکاران است.

علت درد کشاله ران

اختلالات کمتر شایع و شرایطی که می توانند درد یا ناراحتی در کشاله ران را افزایش دهند عبارتند از: التهاب روده التهاب بیضه بزرگ شدن غدد لنفاوی کیست های تخمدان تحریک اعصاب عفونت های دستگاه ادراری. درد کشاله ران پا به هرگونه درد و ناراحتی گفته می شود که بر روی ناحیه ای که از استخوان پلویس که به سمت زانو کشیده شده است تاثیر می گذارد . ناحیه ران توانایی حرکت را دارد این ناحیه از ماهیچه،استخوان،تاندون،لیگامنت ،عصب ورگ ساخته شده است. ماهیچه ران باعث ایجاد حرکت می شود و تاندون های این قسمت ماهیچه های ران را به استخوان پلویس و ناحیه تحتانی ساق پا متصل کرده است و باعث ساخت مفصل لگن و زانو شده است عصب ها هم نقش کنترل احساس و حرکات را برعهده دارند و رگ ها هم برای جاری شدن جریان خون درناحیه ران ساخته شده است هرکدام ازساختارهای مفصل ران می توانند دچار آسیب دیدگی،عفونت،بیماری یا اختلالات دیگر بشوند و باعث ایجاد درد در بدن شوند. 

برای دیدن مطلب اصلی اینجا کلیک نمایید.

  •  
  • احمد جانی