بهترین راههای درمان سرفه کودکان سریع و خانگی در خانه شدید و شبانه و خشک

راههای درمان سرفه کودکان ،راههای درمان سرفه کودکان در خانه،راه درمان سرفه کودکان،روش درمان سرفه کودکان،روشهای درمان سرفه کودکان،راههای درمان سرفه کودکان،راه درمان سرفه کودکان،راه درمان سرفه کودک،راههای درمان سرفه نوزادان

راههای درمان سرفه کودکان ، راههای درمان سرفه کودکان در خانه ، راه درمان سرفه کودکان ، روش درمان سرفه کودکان

عوامل سرفه کودکان

سرفه کودکان از جمله مواردی است که می‌تواند باعث نگرانی پدر و مادرها شود. با این حال سرفه در کودکان اغلب منشأ طبیعی دارد اما در صورت بروز سرفه های غیرعادی یا مزمن در کودکان، لازم است تا به پزشک مراجعه شود. سرفه عوامل و دلایل مختلفی دارد.کودکان به دلیل آسیب پذیری دستگاه تنفسی شان ممکن است در معرض عوامل بیشتری برای ابتلا به انواع سرفه باشند. برخی از عواملی که ممکن است باعث بروز سرفه در کودکان شود به شرح زیر است:

سرماخوردگی و عفونت

رفلاکس اسید معده

آسم

سیاه سرفه

ممکن یک کودک به دلیل عادتی که بعد از سرماخوردگی همراه با سرفه پیدا کرده است به سرفه کردن ادامه دهد. گیر کردن غذا و یا شیء خارجی در گلوی کودک نیز باعث سرفه او می‌شود. قرار گرفتن در معرض عوامل تحریک کننده مانند آلودگی هوا، دود سیگار و آتش می‌تواند موجب سرفه کودک شود. در این مطلب از سایت جسارت به راههای درمان سرفه کودکان می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

درمان خانگی سرفه کودکان

یکی ازعلل این سرفه هامثل خیلی از بیماری های دیگر میتواند خشکی باشد پس یکی از فاکتورهای مهم درمان رفع آن تلقی می شود ،کودکان کوچک با شیر مادر و بزرگترها با آب ولرم ،سوپ،  آب نارگیل به راحتی می توانند مجرای تنفسی خود را مرطوب کنند. مصرف غذاهای آبکی و گرم مانند سوپ مرغ، انواع آش و سوپ های ساده همواره در طول بیماری سرماخوردگی، سینه درد و سرفه ازجمله تجویزهای پزشکان بوده است، افزودن ادویه جات تند مانند فلفل، پودر سیر یا خود سیر و پودر کاری به این غذاها نیز توصیه می شود.

درمان سرفه کودکان با استراحت

بدن در زمان استراحت سریع‌تر بهبودی می‌یابد. اگر فرزند شما سرفه مداوم دارد، او را در خانه نگه دارید تا تمام روز را استراحت کند. استرس کار مدرسه، رفتن به مدرسه و هر گونه آلرژن در خارج از خانه می‌تواند سرفه را تشدید کند. همچنین، از آن‌جایی که سرفه میکروب را در محیط اطراف گسترش می‌دهد، نگه داشتن او در خانه برای جلوگیری از سرایت عفونت به بچه‌های دیگر کار بسیار درستی است. شما می‌توانید فرزند خود را سرگرم فعالیت‌های آرام مانند رنگ‌آمیزی یا نقاشی کنید یا اجازه دهید او بازی ویدئویی مورد علاقه‌ی خود را انجام دهد. همچنین می‌توانید یک کتاب برای او بخوانید یا با یکدیگر پازل بازی کنید. چرت زدن هم یک ایده‌ی عالی است اگر کودک‌تان دوست دارد.

درمان سرفه خشک کودکان با عسل

عسل به عنوان یکی از بهترین درمان‌های سرفه خشک شناخته می‌شود چون غلظت و ویسکوزیته‌ی آن می‌تواند لایه‌ی تحریک شده‌ی دستگاه تنفسی شما را بپوشاند. این درمان طبیعی همچنین به خاطر داشتن خواص ضد باکتریایی به مقابله با هر باکتری که ممکن است باعث سرفه‌ی شما شده باشد کمک می‌کند. شما می‌توانید یک قاشق چایخوری عسل خام را سه بار در روز برای تسکین خارش گلوی‌تان مصرف کنید.بر اساس مطالعات صورت‌گرفته در دانشکده‌ی پزشکی «پن استیت» عسل نسبت به داروهای بدون نسخه‌ی سرفه تأثیر بیشتری دارد. عسل یک مسکّن طبیعی با چسبندگی بالاست که می‌تواند سطح غشای مخاطی تحریک‌شده را بپوشاند و تسکین بدهد. به‌علت وجود آنزیم‌های طبیعی‌ در عسل این ماده خاصیت ضدباکتری دارد. این امر به کوتاه‌تر شدن دوره‌ی سرفه‌هایی که ریشه در مشکلات باکتریایی دارد، منجر می‌شود. عسل، درمانی عالی برای کودکان و بزرگ‌سالان است ولی فراموش نکنید که به‌علت احتمال بروز بوتولیسم مصرف آن در کودکان زیر دو سال خطرناک است. برای استفاده از خاصیت درمانی عسل، یک تا سه مرتبه در روز هربار یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی مصرف کنید تا سرفه‌تان بهبود بیابد. اگر سرفه هنگام خواب موجب آزارتان می‌شود، قبل از خوابیدن یک قاشق عسل میل کنید. میزان عسل را برای کودک‌تان به‌جای یک قاشق غذاخوری، یک قاشق چای‌خوری در نظر بگیرید.

درمان سریع سرفه کودکان با چای شرین بیان

ریشه‌ی شیرین‌بیان ماده‌ای مسکّن و خلط‌آور است که مخاط‌تان را شل و رقیق می‌کند و گرفتگی را از بین می‌برد. همچنین ریشه‌ی شیرین‌بیان التهاباتی را که موجب تحریک گلو می‌شود، کاهش می‌دهد. جزءِ اصلی شیرین‌بیان (گلیسیریزین) بیشتر خواص آن را دربردارد. گلیسیریزین ۳۰ تا ۵۰ مرتبه شیرین‌تر از ساکارز (شکر) است و آنزیم ۱۱-بتا-هیدورکسی استروئید دهیدروژناز را مهار می‌کند. این آنزیم دسترسی گلوکوکورتیکوئید (یک هورمون استروئیدی) را به گیرنده‌های استروئید تنظیم می‌کند و سرعت تبدیل کورتیزول به کورتیزون را کاهش می‌دهد. این پدیده تأثیر کورتیزول را افزایش می‌دهد و از التهابات می‌کاهد. البته اگر مشکل کلیه دارید بهتر است از مصرف ریشه‌ی شیرین‌بیان اجتناب کنید. برای تهیه‌ی چای ریشه‌ی شیرین‌بیان به دو قاشق ریشه‌ی خشک شیرین‌بیان و ۲۲۵ میلی‌لیتر آب نیاز دارید. ابتدا آب را به جوش بیاورید سپس ریشه‌ی شیرین‌بیان و آب جوش را در فنجان بریزید. بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه همه‌ی محتویات فنجان را بنوشید. این کار را دوبار در روز تکرار کنید.

درمان سرفه کودکان و نوزادان

یکی از راحت ترین روش ها برای درمان سرفه کودک، استفاده از پیاز است. تنفس بخور پیاز می‌تواند در درمان سرفه کودک بسیار موثر باشد.همچنین می‌توان یک قاشق چای خوری عسل را با نصف قاشق چای خوری از پیاز رنده شده ترکیب کرد. خوردن دو بار در روز این ترکیب می‌تواند سرفه کودک را تسکین دهد و سوزش گلو را کم کند. با استفاده از چای، تکه‌های پیاز پخته شده و عسل می‌توان یک شربت سرفه درست کرد. این شربت برای درمان سرفه خشک کودکان موثر است.

راههای درمان سرفه کودکان

هر نوع آش و سوپی می‌تواند برای بهبود حساسیت گلو و رفع سرفه موثر باشد. اما سوپ مرغ به دلیل آن‌که سرشار از پروتئین است می‌تواند به‌عنوان یک معجزه برای درمان سرفه به حساب آید. سوپ مرغ دارای خاصیت ضد التهابی نیز هست. این سوپ می‌تواند علائم سرماخوردگی را تسکین دهد، تنگی نفس را از بین ببرد و گلودرد را کاهش دهد.

راههای درمان سرفه کودکان با سیر

یکی از بهترین درمان‌ها‌ی طبیعی برای سرفه سیر است. سیر سرشار از خواص آنتی بیوتیکی و ضدویروسی است. به علاوه سیر کمک می‌کند تا با سرفه کردن باکتری‌ها‌ را بیرون بریزید. برخی از کارشناسان توصیه می‌کنند که برای رهایی از شر سرما خوردگی و استفاده از خواص سیر باید آن را به صورت خام بخورید. آنها بلع ۴ تا ۸ حبه سیر خام رادر روز توصیه می‌کنند. این روش برای بسیاری از افراد سخت است. این افراد می‌توانند سیر خام را با ماست مخلوط کرده و با اضافه کردن مقداری سبزی معطر آن رامصرف کنند. حتی می‌توان سیرخام را به سالاد فصل اضافه کرد. یک فنجان از عصاره سیر مشکل سرفه را برطرف می‌کند و به سادگی آماده می‌شود. به ۱ تا ۳ خوشه سیر ۲ لیتر آب اضافه کرده روی حرارت کم به مدت یک ساعت بگذارید تا بجوشد. محلول را از صافی بگذرانید و استفاده کنید.

درمان خانگی سرفه کودکان با زنجبیل

زنجبیل دارای خواص ضدویروسی است و ترکیب آن همراه با شیرین بیان و رازیانه در درمان سرفه کاربرد دارد. برای تهیه دم کرده زنجبیل ، شیرین بیان و رازیانه ، ترکیب ۲ قاشق چایخوری ریشه تازه زنجبیل خرد شده ، ۲ قاشق چایخوری رازیانه و یک قاشق چایخوری ریشه شیرین بیان خشک را در ۲ فنجان آب جوش بریزد. سر آن را پوشانده و به مدت ده دقیقه بگذارید بجوشد یک یا ۲ قاشق چای خوری عسل برای شیرین کردن دم کرده استفاده کنید. یک تا دو فنجان، هر یک تا دو ساعت، بنوشید اما در روز بیش از ۳ فنجان ننوشید. روش دیگر این است که بر روی یک قطعه از زنجبیل کمی‌نمک پاشیده و آن را بجوید. زنجبیل در کاهش سوزش گلو نقش دارد.

مطالب مرتبط :

راههای درمان طبیعی سرفه کودکان و بزرگسالان در منزل

معرفی بهترین دارو برای سرفه کودکان و روش های درمان خانگی سرفه

روش هایی برای کاهش سرفه کودکان هنگام خواب و علت سرفه شبانه

معرفی چند شربت برای سرفه کودکان و عوارض مصرف آن ها

همه چیز درباره علت و درمان سرفه کودکان زیر یک سال در خواب